KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

نفرات برتر انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شدند

مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی روزهای 29 و 30 خردادماه در سالن شهید بابایی شهرستان قزوین برگزار شد.


اسامی نفرات برتر کشتی آزاد به شرح زیر است:


اوزان

مقام اول

مقام دوم

مقام سوم

مقام چهارم

مقام پنجم

مقام ششم

57

کیلوگرم

حسن رحیمی

یونس سرمستی

امید جلالی بهار

یاسر حیدر قلی نژاد

علی حاج آقانیا

وحیدجلالی بهار

تهران

آ.شرقی

البرز

گلستان

مازندران

البرز

61

کیلوگرم

مسعود اسماعیل پور

حسن مرادقلی

عباس دباغی

بهنام احسان پور

همت کریمی زاد

دانیال حجتی

مازندران

تهران

مازندران

مازندران

مازندران

گلستان

65

کیلوگرم

میثم نصیری

محمد یوسفی

حامد رشیدی

علی اصغر جبلی

ابراهیم نصیری

محمد نادری

اردبیل

مازندران

کرمانشاه

گلستان

مازندران

زنجان

70

کیلوگرم

مصطفی حسین خانی

پیمان یاراحمدی

سعید داداشپور

سبحان محمد زاده

مرتضی گودرزی

نیما الهی قادی

تهران

لرستان

مازندران

مازندران

مازندران

مازندران

74

کیلوگرم

رضا افضلی

عزت اله اکبری

مرتضی رضایی

علیرضا قاسمی

محمد مکتب دار

ایمان محمدیان

کرمانشاه

مازندران

مازندران

تهران

خراسان شمالی

مازندران

86

کیلوگرم

محمد حسین محمدیان

میثم مصطفی جوکار

محمد جواد ابراهیمی

سعید ریاحی

مجتبی ضیایی

جلال زمان

مازندران

همدان

مازندران

گلستان

تهران

مازندران

97

کیلوگرم

رضا یزدانی

حامدطالبی زرین کمر

امیر محمدی

عباس طحان

سعید امیری

سینا غنی زاده

مازندران

مازندران

خراسان شمالی

مازندران

کرمانشاه

مازندران

125

کیلوگرم

پرویز هادی

کمیل قاسمی

سید رضا موسوی

جعفر شمس ناتری

عبداله قمی

پوریا رحمانی

آذربایجان شرقی

مازندران

مازندران

مازندران

مازندران

فارس

منبع:فدراسیون کشتی

کشتی آزاد جوانان قهرمان آسیا شد

نتایج روز دوم

صابر خانجانی در 50، ایمان صادقی در 60، حسن یزدانی در 66، رضا مظفری در 74 کیلو، پدرام جمشیدی در 96 کیلو و امین طاهری در 120 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شدند. رضا اطری در 55 کیلو نقره گرفت و مجتبی گلیج در 84 کیلو به مدال برنز دست یافت.


در وزن 55 کیلوگرم رضا اطری که در دور نخست با نتیجه 11 بر 3 مقابل ذاکر منصوراف از ازبکستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 10 بر 5 از سد زاندانبود از مغولستان گذشت و فینالیست شد. اطری در فینال با نتیجه 15 بر یک مغلوب ژولدوش بکوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن 11 نفر حضور داشتند.

ایمان صادقی در وزن 60 کیلوگرم که 9 کشتی‌گیر حضور داشتند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر آشیش از هند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. وی در این مرحله هم با نتیجه 8 بر 5 مقابل ساکاموتو از ژاپن به پیروزی دست یافت و فینالیست شد. صادقی در دیدار پایانی حسنوف از ازبکستان را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 66 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 18 بر 8 مقابل داولت مورات از ترکمنستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر بر الیاس ژومای از قزاقستان را غلبه کرد و فینالیست شد. یزدانی در فینال با نتیجه 18 بر 10 از سد فوجینامی از ژاپن گذشت و مدال طلا را به خود اختصاص داد. در این وزن 11 کشتی گیر حضور داشتند.

رضا مظفری در وزن 74 کیلوگرم که 10 نفر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 7 بر یک از سد آلکساندر گلتسمان از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم هم با نتیجه 12 بر یک مقابل هان سانگ دو از کره جنوبی به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله هم مقابل وینود از هند با نتیجه 15 بر 4 به برتری دست یافت و فینالیست شد. مظفری در فینال کینوشیتا از ژاپن را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 84 کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل نایامبایار باتار از مغولستان به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این مرحله با وجود اینکه با نتیجه 8 بر 7 مقابل بهادر قدیروف از ترکمنستان پیش بود، با ضربه فنی مغلوب شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. گلیج در دیدار رده بندی با نتیجه 15 بر 4 مقابل بابامرادوف از ازبکستان به پیروزی رسید و مدال برنز را از آن خود کرد. در این وزن 11 کشتی‌گیر حضور داشتند.

پدرام جمشیدی در وزن 96 کیلوگرم که 7 کشتی‌گیر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 12 بر یک مقابل یوسوکه یوشیکاوا از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 11 بر صفر رایسوف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد. جمشیدی در فینال پیش از پایان تایم نخست پاوا از هند را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

منبع:فارس

چربی‌سوزی بدون عضله‌ سوزی


اقدام جهت کاهش وزن سریع عمدتاً باعث کاهش‌یافتن بافت خالص عضلانی در بدن می‌شود. این بدترین کابوس برای یک بدنساز به حساب می‌آید که عضلات ارزشمند خود را که سال‌ها برای تولید آن تلاش کرده را از دست بدهد.

عمده افرادی که برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند قربانی کمبود کالری زیاد و هم‌چنین زیاده‌روی در تمرینات هوازی می‌شوند. بین انجام تمرین کافی هوازی و انجام بیش از حد آن یک خط تفکیک مشخص وجود دارد. مشکل اصلی خیلی از بدنسازان در چربی‌سوزی این است که هم در کاهش دادن کالری مصرفی افراط می‌کنند و هم در تمرین هوازی افراط می‌کنند. نتیجه این می‌شود که وقتی در آینه به‌خودتان نگاه می‌کنید چربی‌ها سرجای خود هستند و سئوالی که به‌وجود می‌آید این است که پس چه اتفاقی در حال وقوع است؟ در این حالت در واقع عضله بیشتر از چربی در حال سوختن است و همین باعث می‌شود بدن ظاهری نرم و شل پیدا کند.

اولین اقدام جهت اصلاح این رویه تأمین مقادیر کافی از پروتئین است. برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند مصرف پروتئین کافی خیلی حائز اهمیت است چرا که عضلات برای حفظ شدن نیاز به جریان دائمی از آمینواسیدها دارند. زمانی‌که کربوهیدرات مصرفی محدود می‌شود، کالری دریافتی هم تا حدود زیادی کم می‌شود و اگر بخواهید پروتئین را نیز محدود کنید کالری مصرفی به میزان خیلی زیادی کاسته می‌گردد و بدن در حالت گرسنگی قرار می‌گیرد. در این حالت هم بدن برای تولید انرژی، سر وقت چربی و عضلات می‌رود و این یک مکانیزم خیلی ساده برای زنده‌ماندن است. بدنسازانی که در رژیم مسابقه هستند باید به خاطر محدودکردن کربوهیدرات، مصرف پروتئین خود را افزایش دهند و این یک معادله خیلی ساده است. وقتی کربوهیدرات کم می‌شود باید پروتئین اضافه شود. به خاطر داشته باشید که مصرف ۲/۲ الی ۴/۴ گرم پروتئین به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن در روز طی دوران رژیم ضروری است. من روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم پروئین مصرف می‌کنم و این مقدار را همواره ثابت نگه‌می‌دارم. در دوره حجم روزی ۱۵۰ گرم کربوهیدرات می‌خورم و در دوره مسابقات ۵۰ گرم.
در این میان چربی‌های سالم منابع عالی برای ارائه کالری در رژیم‌های کم کربوهیدرات به حساب می‌آیند. می‌توانید مقداری کره بادام‌زمینی به نوشیدنی‌های پروتئینی خود اضافه کنید. ماهی آزاد هم منبع غنی از اسیدهای امگا ۳ است که می‌توانید از آن بهره بگیرید. در صورت امکان حداقل روزی یک وعده استیک بخورید چرا که چربی و کراتین موجود در آن انرژی خوبی برایتان فراهم خواهد کرد.

در مصرف سالادها از روغن زیتون استفاده کنید. هم‌چنین زرده تخم‌مرغ را نیز در نظر داشته باشید که حاوی موادمغذی باارزشی است. سعی کنید از تخم‌مرغ‌ها امگا استفاده کنید که به‌جای چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های خوبی دارند.
لازم است تمرین هوازی را در حد اعتدال انجام دهید، یعنی در حدی که باعث نشود و عضله بسوزانید. کالری‌های تأمین شده از چربی‌ها کمک می‌کنند که بدن انرژی لازم را کسب کند. تعیین زمان کافی برای تمرین هوازی کار دشواری است اما برای شروع حداقل اجازه ندهید هر جلسه از ۴۵ دقیقه تجاوز کند. چنانچه روزی یک‌ساعت تمرین هوازی می‌کنید آن را به ۲ طول سال، تمرینات هوازی را انجام می‌دهم. ۴ الی ۵ روز در هفته می‌توانید مرا روی ترد میل پیدا کنید. آدم پرخوری نیستم بنابراین اجراء تمرین هوازی کمک می‌کند تا اشتهایم تحریک شود. علاوه بر این دلم می‌خواهد که در طول سال، فیزیکی کات و آماده داشته باشم و از همین جهت همواره تمرینات هوازی را در برنامه خود دارم. تمرینات با وزنه خود را سنگین و روی حرکات مادر حفظ کنید. (یعنی حرکاتی که بیشترین حجم عضلانی را تولید می‌کنند). سعی کنید هر ۵/۲ الی ۳ ساعت یک‌بار یک وعده غذائی داشته باشید تا بدن با موادغذائی ضروری برای رشد و عضله‌سازی تأمین باشد.
علاوه بر همه نکات فوق باید بدانید که چربی‌سوزی نیاز به زمان دارد و هم‌چنین چربی نواحی شکم، کمر و باسن آخرین نقاط بدن است که چربی از دست می‌دهد. بنابراین صبور باشید. هر چه آهسته‌تر وزن کم کنید راحت‌تر می‌توانید عضله حفظ کنید. چنانچه هدفتان صرفاً کاهش‌دادن چربی‌های اضافه است و هیچ عجله‌ای برای شرکت در مسابقه ندارید سعی کنید به آرامی این هدف را محقق سازید و تعجیل نکنید.


افشاگری از پیشنهاد 500 یورویی به داور کشتی

حمد تاجیک در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص انتخاب عباسی به عنوان داور بین‌المللی کشتی کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان و حرف و حدیث‌های پیش آمده در این مورد، اظهار داشت: به مسابقات قهرمانی نوجوان آسیا رفته بودیم که آقای «اردوان صاحب» به عنوان داور بزرگتر که تیم و داوران جوان را حمایت کند، دو روز پس از ما به این مسابقات آمد.

وی ادامه داد: وقتی به هتل رسیدیم عباسی گفت می‌خواهم با اردوان هم اتاق شوم. به او گفتیم اردوان با گرم‌رودی دو روز بعد به محل مسابقات می‌آیند و شما لطفی کنید با سایرین هم اتاق شوید. او گفت اردوان گفته که حتما جا بگیر و با من هم اتاق شو. ایشان جا گرفت و اردوان پس از دو روز آمد.

این داور بین‌المللی کشورمان خاطرنشان کرد: فرد دیگری به همراه عباسی از قم به مسابقات تایلند آمده بود. به همراه رستمی در راه‌پله هتل بودیم که ایشان به من گفت شما اردوان هستید؟ این 500 یورو برای شما است. به او گفتم من اردوان نیستم. اردوان اتاقش با عباسی یکی است. برای ما جای شبهه داشت که داستان این 500 یورو که عباسی گفته آن را به اردوان بدهید چیست؟

تاجیک گفت: روز سوم مسابقات «مصلایی» که از استان یزد آمده بود به من گفت اردوان نزد آقای داوور، سرپرست فنی مسابقات رفته و می‌گوید سعید عباسی خیلی خیلی خوب است. می‌گفت که اردوان اعلام کرده من شورای داوری هستم و عباسی زودتر داور بین‌المللی شده است. او به ما می‌گفت اردوان دائما از عباسی تعریف و تمجید می‌کرد.

وی افزود: در روز آخر مسابقات دیدم رستمی با اردوان در حال جر و بحث است و آقای داوور هم در آن محل بود. اردوان می‌گفت من شورای داوری هستم و عباسی خیلی خوب است. گفتیم آقای اردوان شما به عنوان بزرگتر و حامی به اینجا آمده‌اید و چرا برای عباسی سفارش می‌کنید؟ برای چه می‌گویید من شورای داوری هستم؟ در ابتدا او کمی به لکنت زبان افتاد و شروع به حاشا کردن کرد. سپس گفت من داشتم همه شما را سفارش می‌کردم. این در حالی بود که اصلا عباسی خوب سوت نزده بود. او خیلی اشتباه داشت و بد قضاوت کرد.

تاجیک گفت: وقتی به تهران آمدیم به هرکسی گفتیم به ما اعلام کردند که شما زود قضاوت می‌کنید، صبر کنید تا نتیجه مسابقات اعلام شود. نتیجه مسابقات آمد و ما دیدیم که عباسی انتخاب شده و همان چیزی شد که ما گفتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد را به رئیس فدراسیون کشتی اطلاع دادید، خاطرنشان کرد: ما این را به حراست گفتیم و آنجا درگیر شدیم. حتی کار داشت به درگیری فیزکی هم کشیده می‌شد. حراست متوجه شد؛ ضمن اینکه یک نامه هم برای حراست نوشتیم. در حال نوشتن یک نامه برای شورای داوری هستیم که آن را به خادم بدهیم. می‌خواهیم نزد خادم برویم و بگوییم وقتی 5 داور آمده، شما برای چه چیزی اردوان را فرستادید؟ ایشان آمده بود که عباسی را سفارش کند که به نتیجه هم رسید.

منبع:ورزش3

نفرات شرکت کننده در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شدند


اسامی نفرات شرکت کننده در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد.

، مرحله نهایی رقابت‌‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روزهای 29 و 30 خردادماه در سالن شهید بابایی شهرستان قزوین برگزار خواهد شد.


* اسامی نفرات شرکت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

57 کیلوگرم:‌‌ حسن رحیمی، فرهاد جلایی (تهران) مهران رضازاده (مازندران) امید جلالی بهار و وحید جلالی بهار (البرز) دانیال حجتی، یاسر حیدرقلی‌نژاد و مظاهر شربتی (گلستان) شهروز قاسمپور، علی حاجی آقانیا، رضا اطری (مازندران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی)

61 کیلوگرم:‌‌ مسعود اسماعیل‌پور، سیداحمد محمدی، عباس دباغی، بهنام احسان‌پور، صائب تقی‌زاده، آرش دنگسرکی و همت کریمی (مازندران) حسن مرادقلی و مصطفی آقاجانی (تهران)

65 کیلوگرم:‌‌ میثم نصیری (اردبیل) علی‌اصغر جبلی (گلستان) ابراهیم نصیری، رضا عبداله‌پور، محمد یوسفی و مهدی یگانه جعفری (مازندران) حامد رشیدی (کرمانشاه) محسن آقاجانی (تهران) محمد نادری (زنجان)

70 کیلوگرم:‌‌ سعید داداش‌پور، مرتضی گودرزی، سبحان محمدزاده، نیما الهی، ایمان رحمانی‌زاده (مازندران) مصطفی حسین‌خانی (تهران) مسعود کمروند (مرکزی) حمیدرضا افضلی (کرمانشاه) پیمان یاراحمدی (لرستان)

74 کیلوگرم:‌‌ عزت‌اله اکبری، ایمان محمدیان، جعفر قاسمی، حسین الیاسی و مرتضی رضایی قلعه (مازندران) رضا افضلی (کرمانشاه) حامد رضایی (البرز) علیرضا قاسمی و حمیدرضا زرین پیکر (تهران) محمد مکتب‌دار (خراسان شمالی) مصطفی قیاسی (لرستان)

86 کیلوگرم:‌‌ احسان لشگری (قزوین) محمدجواد ابراهیمی، محمدحسین محمدیان، جلال زمان (مازندران) میثم مصطفی جوکار (همدان) احسان امینی (کرمانشاه) سعید ریاحی (گلستان) مجتبی ضیایی (تهران) علیرضا سالاروند (مرکزی) مسعود مددی و علیرضا کریمی (البرز)

97 کیلوگرم:‌‌ رضا یزدانی، عباس طحان، حامد طالبی زرین کمر، سینا غنی‌زاده، سیدمحسن ابراهیمی، اباذر اسلامی (مازندران) جمال میرزایی (همدان) سعید امیری (کرمانشاه) الیاس بختیاری (تهران) امیر محمدی (خراسان شمالی)

125کیلوگرم:‌‌ کمیل قاسمی، جابر صادق‌زاده، سیدرضا موسوی، جعفر شمس ناتری و عبداله قمی (مازندران) محمدرضا آذرشکیب، احمد کریمی (البرز) پرویز هادی (آذربایجان شرقی) سیداحمد رسولی (گلستان) سعید زرینی (تهران) پوریا رحمانی (فارس)

نتایج جام علی اف روسیه


در پایان رقابت های بین المللی کشتی جام علی علی اف که روزهای شنبه و یکشنبه در شهر ماخاچ کالا روسیه برگزار شد، تیم منتخب کشتی آزاد ایران که با پنج کشتی گیر در این مسابقات شرکت کرده بود، به یک مدال نقره و سه مدال برنز دست یافت.

  پیروزی یوری بلونوفسکی از روسیه در دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم مقابل شریف شریف اف قهرمان المپیک از آذربایجان و برتری والیف از روسیه در مرحله نیمه نهایی وزن 84 کیلوگرم مقابل آنزور اوریشف نماینده روس ها در المپیک از جمله حوادث مهم این مسابقات بود.
 
حضور چامیزوی کوبایی در ترکیب تیم ایتالیا در این رقابت ها، پیروزی گبک مقابل نریمان اسرافیلوف دارنده مدال برنز جهان در وزن اول و برتری عبداله قمی در وزن 125 کیلوگرم مقابل آلن زاسایف اوکراینی نایب قهرمان جهان از دیگر اخبار جالب توجه این رقابت ها بود.

 
 
- رده بندی انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- آرتم گبک (روسیه) 2- میهران جابوریان (ارمنستان) 3- بازار ژالساپوف و نریمان اسرافیلوف (روسیه)
61 کیلوگرم: 1- مرشد موتالیموف (روسیه) 2- میهران جابوریان (ارمنستان) 3- بهنام احسان پور (ایران) و احمدنبی گوارزاتیلوف (آذربایجان)
65 کیلوگرم: 1- احمد چاکایف (روسیه) 2- تیتال دشافارویان (اوکراین) 3- فرانک مارکوئز چامیزو (ایتالیا) و حاجی مراد نورالدین اف (روسیه)
70 کیلوگرم: 1- جمال الدین قربان علی اف (روسیه) 2- آندری کویاتکوفسکی (اوکراین) 3- رمضان شمس الدین اف و حسین سوینچف (روسیه)   
74 کیلوگرم: 1- کمال مالیکوف (روسیه) 2- ماگومد زوبایروف (روسیه) 3- علیرضا قاسمی و بابک رضایی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- آلبرت ساریتوف (روسیه) 2- روسلان والیف (روسیه) 3- شامیل کاتینواسوف و آنزور اوریشف (روسیه)
97 کیلوگرم: 1- یوری بلونوفسکی (روسیه) 2- شریف شریف اف (آذربایجان) 3- مارات ابراگیم اف (روسیه) و باران رادوسلاو (لهستان)
125 کیلوگرم: 1- علی عیسی اف (آذربایجان) 2- عبداله قمی (ایران) 3- آلن زاسایف و الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین)