KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

معرفی یک مکمل قسمت 11 (مکمل ریکاوری شرکت اسکایویشن)

به جرأت میتوان گفت یکی از بهترین مکمل های ریکاوری در سرتاسر جهان اکستند می باشد.

اکستند با ترکیبات عالی خود که در هر اسکوپ آن 2.5 گرم گلوتامین و 7 گرم BCAAمکمل فوق العاده ایی را برای ریکاوری مهیا کرده است.لازم به ذکر است که این مکملجایزه بهترین مکمل ریکاوری سال را نیز برده است.

به نظر من برای یکبار که شده این نمونه اصلی آن را استفاده کنید تا ریکاوری را به معنای واقعی متوجه بشید.

معرفی یک مکمل قسمت 10 (BCAA شرکت ماسل فارم)


کمک های که BCAA به شما میکند : دریافت لوسین ، ایزولوسین و والین در یک نسبت 3:2:1 ، که ممکن است به ارتقا رشد عضلات و نگهداری ، افزایش حجم عضلات بدن و کاهش چربی به شما کمک کند . BCAAs بخشی از یک گروه ضروری از آمینو اسیدهای ضروری بدن هستند. نسبت 3:1:2 ارائه شده ما طراحی شده برای انتشار مقدار خاصی از هر آمینو اسید در قبل و بعد از تمرین است. این محصول به شما در حفظ عضلات خود و جلوگیری از تجزیه آنها کمک میکند و منجر به افزایش توده عضلانی در بدن بدون از دست دادن وزن میشود.

تهدید کشتی ایران به حذف از مسابقات جهانی؟


پس از این که علیرضا کریمی، ملی‌پوش وزن 84 کیلوگرم ایران حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد، مسئولان فیلا مدارک پزشکی وی برای کشتی نگرفتن را قبول نکردند و ضمن این که کریمی را به جای مقام پنجمی از جدول مسابقات حذف کردند، گفته می‌شود که آنها مسئولان کشتی ایران را تهدید کرده‌اند که این اتفاقات را به کمیته‌ بین‌المللی المپیک گزارش خواهند داد و اگر این جریانات تکرار شود تیم‌های ملی کشتی ایران از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان حذف خواهند شد. البته باز هم شنیده می شود که سران فیلا قصد داشتند در همین مسابقات تیم ایران را از رقابت‌ها حذف کنند که با صحبت‌های مسئولان کشتی ایران در صوفیه، این قضیه رخ نداد.

این اتفاقات در حالی بود که دو ملی‌پوش کشتی فرنگی جوانان نیز در مسابقات جهانی صوفیه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبرو نشدند، اما امتیازات این کشتی‌گیران به حساب آمد و تیم ملی فرنگی جوانان بر سکوی سوم جهان ایستاد، در حالی که در مسابقات آزاد، امتیاز نماینده 84 کیلوگرم ایران کاملا کسر شد تا ایران عنوان نایب قهرمانی را با سومی عوض کند.


تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در این مسابقات صاحب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز شد.


ایسنا

تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز به مقام سوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان دست یافت.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در صوفیه بلغارستان، یونس سرمستی (55 کیلوگرم) مدال طلا گرفت، عبدالله قمی (120 کیلوگرم) صاحب مدال نقره شد، مصطفی قیاسی (74 کیلوگرم) و پیمان یاراحمدی (66 کیلوگرم) مدال برنز گرفتند، مصطفی یعقوبی (50 کیلوگرم) هفتم شد و فرزاد کولیوند (60 کیلوگرم) و پدرام جمشیدی (120 کیلوگرم) در رتبه هشتم ایستادند. ضمن این‌که علیرضا کریمی (84 کیلوگرم) که حاضر نشد در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیری از رژیم اشغالگر قدس روی تشک برود از جدول رقابت ها کنار گذاشته شد تا تیم ایران که می توانست با شش امتیاز مقام پنجمی وی نایب قهرمان جهان شود، به مقام سومی قناعت کند.

بدین ترتیب تیم ایران با 46 امتیاز پس از روسیه 62 امتیازی و آذربایجان 49 امتیازی در جایگاه سوم این رقابتها قرار گرفت.

رده‌بندی انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

50 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- سلیمان آتلی (ترکیه) 3- یرنور کاباتایف (قزاقستان) و محمد فرایم (بلغارستان) 7- مصطفی یعقوبی (ایران)


55 کیلوگرم: 1- یونس سرمستی (ایران) 2- اسماعیل موسکایف (روسیه) 3- آرتاک هوانسیان (ارمنستان) و بکا بوجیاشویلی (گرجستان)


60 کیلوگرم: 1- احمد نبی گوارزاتیلوف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- شوتا فارتینادزه (گرجستان) و جاملت رامانوف (روسیه) 8- فرزاد کولیوند (ایران)


66 کیلوگرم: 1- صلاح‌الدین کلیچشالیان (ترکیه) 2- داویت بوزیاشویلی (گرجستان) 3- پیمان یاراحمدی (ایران) و قاضی مراد اوماروف (آذربایجان)


74 کیلوگرم: 1- آلن زاسیف (روسیه) 2- الکساندر درینجر (آمریکا) 3- مصطفی قیاسی (ایران) و بختیار اسرافیلی (آذربایجان)


84 کیلوگرم: 1- ولادسیلاو والیف (روسیه) 2- برنتسین (اشغالگر قدس) 3- ولادمیر ریمل (آلمان) و ماگومد عبدالخلیل‌اف (آذربایجان) (علیرضا کریمی نماینده شایسته ایران در وزن 84 کیلوگرم به دلیل حاضر نشدن مقابل حریف رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد.)

96 کیلوگرم: 1- کایل اسنایدر (آمریکا) 2- ویکتور کازیشویلی (ارمنستان) 3- یوسوپ مالاچماگمدوف (ورسیه) و ساتیوارت کادیان (هند) 7- پدرام جمشیدی (ایران)

120 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- عبداله قمی (ایران) 3- علی ماگومدابیروف (آذربایجان) و سانی دینسا (کانادا)

 

رده بندی تیمی:

1- روسیه 62 امتیاز

2- آذربایجان 49 امتیاز

3- ایران 46 امتیاز
4- گرجستان 36 امتیاز
5- آمریکا 35 امتیاز
6- ترکیه 30 امتیاز
7- بلغارستان 30 امتیاز
8- ارمنستان 22 امتیاز
9- آلمان   18 امتیاز
10- قزاقستان 15 امتیاز
11- هند      14 امتیاز


فدراسیون کشتی

پیروزی رضا یزدانی و مهدی تقوی در انتخابی تیم ملی


رضا یزدانی و مهدی تقوی در فینال رقابت‌های انتخابی وزن های 96 و 66 کیلوگرم مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های انتخابی اوزان 66 و 96 کیلوگرم امروز با حضور نفرات منتخب در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار شد که در رقابت های صبح مهدی تقوی و رضا یزدانی با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی راه یافتند.


بر این اساس بعد از ظهر امروز، تقوی در دیدار نهایی به مصاف میثم نصیری رفت و در کشتی اول با نتیجه 4 بر صفر (نصیری سه اخطاره شد) و در کشتی دوم با نتیجه 10 بر یک از سد میثم نصیری گذشت.


همچنین در وزن 96 کیلوگرم نیز رضا یزدانی در کشتی اول با نتیجه 6 بر 3 و در کشتی دوم با نتیجه 5 بر 2 جعفر دلیری را شکست داد.

 

برنده مسابقات نهایی بر اساس قاعده دو برد از سه مسابقه بود.


با توجه به اعلام کادر فنی ترکیب تیم‌ اعزامی به رقابت های جهانی بزرگسالان پانزده روز مانده به این رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

 

رقابت های کشتی قهرمانی جهان طی روزهای 24 تا 31 شهریورماه در شهور بوداپست مجارستان برگزار می‌شود


فدراسیون کشتی

صحبت های احسان لشگری در مورد وضعیت بد کشتی


کاروان ورزش ایران در المپیک لندن با کسب 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز، بهترین نتیجه در تاریخ ورزش ایران را از حیث تعداد مدال به جا گذاشت؛ اما با گذشت یک سال از المپیک، از جمع 12 ورزشکار مدال‌آور فقط دو نفری که در کشتی آزاد روی سکوی سوم ایستادند، همچنان در ترکیب تیم ملی قرار دارند و خبری از دیگر مدال‌آوران کاروان ایران در تیم‌های ملی نیست. از کاروان 53 نفره ایران در لندن، 41 نفر مدال نگرفتند و بسیاری از آنها نیز دیگر در ترکیب تیم ملی نیستند و برخی حتی تمرینات را هم رها کرده‌اند. در مصاحبه‌های این ورزشکاران، نارضایتی از مسوولان فدراسیون متبوع و وزارت ورزش، انتقاد از وعده‌های تحقق نیافته، بی‌انگیزگی و ناامیدی نسبت به آینده از جمله دلایل کنار ماندن‌شان عنوان شده است. گرچه خانه‌تکانی تیم‌های ملی پس از هر دوره از بازی‌های المپیک، امری عادی در دنیای ورزش است؛ اما آن ورزشکاران در شرایط طبیعی و به خاطر نزدیک شدن به سن بازنشستگی از تیم ملی کنار می‌مانند، در حالی که علت اصلی بیرون ماندن مدال‌‌آوران کاروان ورزش ایران، فراهم نشدن توقعات‌شان است. از طرفی شرایط سنی همه آنها به گونه‌یی است که دست‌کم تا المپیک 2016 توانایی حضور در مسابقات را دارند. غیر از احسان لشگری و کمیل قاسمی برندگان مدال برنز المپیک لندن در کشتی آزاد که بخت شرکت در مسابقات جهانی 2013 را دارند، بهداد سلیمی، حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، نواب نصیرشلال، صادق گودرزی، سجاد انوشیروانی، محمد باقری معتمد، احسان حدادی و کیانوش رستمی همگی از تیم ملی دور مانده‌اند. از همین رو با لشگری به گفت‌وگو نشستیم تا دلیل اینکه چرا برخلاف دیگر مدال‌آوران المپیک، که به خاطر مشکلات و بی‌توجهی مسوولان بی‌خیال ورزش شده‌اند، او هنوز مانده و تلاش می‌کند را بدانیم.


با اینکه یک سال از برگزاری بازی‌های المپیک می‌گذرد، همچنان مدال‌آوران کاروان ایران در لندن از بی‌توجهی مسوولان گله می‌کنند و در این میان تقریبا همه به‌جز شما خانه‌نشین شده‌اند. دلیل اینکه با تمام ناملایمت‌ها شما همچون دیگر افتخارآفرینان المپیک قید فعالیت را نزده و ماندید و کار کرده و می‌کنید، چیست؟


من فقط به خاطر شخص رسول خادم مانده و تمرین می‌کنم. پیش از این هم به این موضوع اشاره کرده‌ام و این را نه از روی تملق بلکه به خاطر شخصیت و احترامی که برای خادم قائل هستم به زبان آورده‌ام، وگرنه امروز شرایط من طوری است که نه بنده بلکه تیم ملی به احسان لشگری نیاز دارد. به دیگر ورزشکاران حق می‌دهم که بی‌خیال شوند و بروند. بعد از المپیک که ما مدال گرفتیم «آقایان» رفتند جلو هواپیما نشستند و ورزشکاران را فله‌یی فرستادند ته هواپیما، این در حالی بود که در زمان اعزام ما را با پرواز «فرست کلاس» به لندن بردند. کشتی قهرمان المپیک شد. در جام جهانی 2013 روی سکوی نخست جای گرفت، آن وقت مجوز وارد کردن خودرو را به فوتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها می‌دهند. نمی‌خواهم کشتی را با فوتبال مقایسه کنم؛ اما حق کشتی است که مورد توجه قرار گیرد. والیبال هم خوب بازی کرد و این حقش بود که پاداش بگیرد. به هر حال باید به حمید سوریان و امید نوروزی که طلای المپیک گرفتند حق داد که قید تیم ملی را بزنند. وقتی مسوولان برای طلای المپیک ارزشی قائل نیستند، چرا این قهرمانان باید بیایند و در مسابقات جهانی کشتی بگیرند؟ صادق گودرزی نقره المپیک را گرفته است؛ اما توجهی به او نمی‌کنند، حالا چرا او باید بیاید، تمرینات سخت و طاقت‌فرسا را تحمل کرده و کشتی بگیرد؟

با این وضعیت شرایط حاکم بر اردو چطور است؟


«پسر باید از مادر زاییده شده باشد» تا در این شرایط که هزار و یک مشکل از جمله آسیب دیدگی، بی‌توجهی، نبود تغذیه مناسب و... وجود دارد، بیاید و تمرین کند. ما امروز در اردو حتی آب معدنی هم نداریم بخوریم. آن وقت مسوولان انتظار دارند کشتی‌گیران بیایند و از جان مایه بگذارند و در آخر هم 50 سکه به قهرمان المپیک بدهند و بروند. همه‌اش شده فوتبال فوتبال؛ این چه وضعیتی است. به خدا این کارها حرام است. ما راضی نیستیم، خدا هم راضی نیست. بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد دنیا شد، چه اتفاقی افتاد؟ چه کسی گفت حالت چطور است؟ جایگاهش کجاست؟ اصلا چه کار می‌کند؟

جالب اینکه در این اوضاع و احوال رسول خادم حضور کشتی‌گیران تیم ملی در لیگ را ممنوع اعلام کرده و البته این تصمیم با اعتراض ملی پوشان مواجه شده است.
این تصمیم از نظر علمی درست است. خود من بعد از المپیک در لیگ کشتی گرفتم این در حالی بود که حداقل باید 6 ماه استراحت فعال به خود می‌دادم. جالب اینکه بعد باز به بدنم فشار آوردم و در جام جهانی شرکت کردم. در ادامه باز فشار تمرینات را تحمل کردم تا در امریکا روی تشک بروم و بعد باز هم تمرین کردم تا در انتخابی تیم ملی مبارزه کنم و حالا فشار تمرینات را برای حضور در مسابقات جهانی تحمل می‌کنم. اگر قرار باشد بعد باز در لیگ کشتی بگیرم بی‌تردید فشار لیگ باعث صدمه دیدنم خواهد شد. البته بحث دیگری که مطرح است اینکه کشتی گیران می‌گویند اگر در لیگ که منبع درآمدی برای ما است کشتی نگیریم پس چه کار کنیم؟ آیا اتفاق دیگری می‌افتد تا از نظر مالی متضرر نشویم؟ ضمن اینکه وقتی در لیگ کشتی می‌گیریم فردی مثل «شهرام قویدل» که در فصل قبل در تیم داماش برای او کشتی گرفتیم پول ما را بالا می‌کشد و حق کشتی‌گیران را نمی‌دهد. اینها آدم‌های کلاشی هستند که فقط دزدی کردن را آموخته‌اند. من از «بیژن قاسم‌زاده»، رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کند تا کشتی‌گیران داماش که تا امروز تنها 15 درصد از قرارداد خود را دریافت کرده‌اند به حق خود برسند.

تیم امسال را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید این تیم بتواند در مسابقات جهانی بوداپست موفق عمل کند؟
اکثر بچه‌ها روحیه ندارند؛ اما به خاطر رسول خادم تا آنجایی که می‌شود تمرینات را به بهترین شکل ممکن دنبال می‌کنند. شرایط به هیچ‌وجه خوب نیست. دیدیم و شنیدیم که نوجوانان در مغولستان چه بر سرشان آمد. تازه می‌گویند در لابی هتل ماندیم، خب راستش را بگوید. چرا نمی‌گوید که بدون غذا و روی چمن‌ها خوابیدید؟! این نخستین سفر ورزشی این نوجوانان بود که تبدیل به یک خاطره تلخ برایشان شد. اینها چهار سال دیگر در تیم بزرگسالان باید پرچم ایران را به اهتزاز درآورند. من از مسوولان سوال می‌کنم که اگر اینها، بچه‌های خودتان بودند باز این طور برخورد می‌کردید؟ اصلا شما «آقازاده»‌ها تحمل یک ساعت زیر آفتاب ماندن را دارید؟ تیم بزرگسالان هم در رقابت‌های جهانی هر نتیجه‌یی بگیرد مهم نیست، چراکه از سر آقایان هم زیاد است. مگر وقتی نتیجه گرفتیم چه اتفاقی افتاد که نتیجه نگیریم بیفتد؟!

با توجه به شرایط حاکم بر اردو و تفکرات کادر فنی شانس صادق گودرزی و رضا یزدانی برای ملی‌پوش شدن چقدر است؟

راستش صادق خود انگیزه‌یی برای کشتی گرفتن ندارد. او می‌گوید «هزار مشکل دارم یکی را حل کردند که دلخوش شوم که یکی را حل کردند حالا بیایم و کشتی بگیرم.» اگر صادق تمایل به کشتی گرفتن داشت می‌شد رفت و از رسول خادم درخواست کرد که صادق بیاید و کشتی بگیرد. الان نه من، نه صادق و نه مهدی گودرزی انگیزه‌یی برای کشتی گرفتن نداریم.

شرایط مهدی تقوی بعد از فوت مادرش چطور است؟ می‌توان امیدوار بود که مهدی در جهانی همان تقوی جنگنده باشد و ناکامی المپیک را جبران کند؟
حوادث و اتفاقات اینچنینی فراز و نشیب‌های زندگی است و هرکس در زندگی آن را تجربه می‌کند. مهدی اگر خودش باشد و بخواهد کسی در دنیا نمی‌تواند او را شکست دهد.

با این تفاسیر فکر می‌کنید آینده کشتی به کجا ختم شود؟

چند وقت دیگر بازی‌های آسیایی آغاز خواهد شد و آن وقت است که مسوولان بیایند و باز دست به دامن کشتی شوند و بعد از اینکه خرشان از پل گذشت خداحافظی کنند و بروند. من خیلی حرف دارم و تنها منتظر آغاز مسابقات هستم تا حرف‌هایم را به مسوولان بزنم.


روزنامه اعتماد

بازگشت تگی یف به دنیای کشتی


تیموراز تگی یف کشتی گیر سرشناس قزاقستانی پس از مدتها دوری از میادین در رقابتهای جهانی مجارستان به میدان می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این کشتی گیر روسی الاصل که در المپیک 2008 پکن صاحب مدال نقره شد پس از آنها مدتها به دلیل مصدومیت از میادین کشتی دور بود و نتوانست صاحب مدالی شود.

تگی یف که به تازگی در رقابتهای جام زیلکوفسکی صاحب مدال طلا شد، قصد دارد علیرغم سن بالا بار دیگر به وزن 96 کیلوگرم بازگردد و در رقابتهای جهانی مجارستان در دهه پایانی شهریورماه برای قزاقستانی ها به میدان برود تا یکی از رقبای اصلی نماینده ایران در این مسابقات باشد.


فدراسیون کشتی

باز هم تغییر در کشتی ...!!! این بار در وزن ها



کمیته بین‌المللی المپیک از اضافه شدن دو وزن به مسابقات کشتی زنان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریودوژانیرو خبر داده است. این تغییرات از شانس تیم کشتی مردان ایران برای کسب مدال می‌کاهد.

فدراسیون کشتی جهانی برای حفظ کشتی در جدول بازی‌های المپیک، اقدامات متعددی را انجام داده و نناد لالوویچ رئیس جدید فیلا در مدتی کوتاه، تغییر مقررات داوری را به ثبت رسانده است. تغییراتی بنیادین که باعث ساده‌تر شدن قوانین برای تماشاگران، افزایش سرعت مسابقه و اجرای بیشتر فنون شده است.

در تازه‌ترین تغییر، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که در المپیک ۲۰۱۶ برزیل، یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی کاسته و هر دو را به کشتی زنان خواهد افزود تا به این ترتیب، هر سه کلاس یاد شده در مردان و زنان به طور مساوی با شش وزن برگزار شود.

پیش از این، کشتی آزاد و فرنگی المپیک در ۷ وزن و کشتی زنان در چهار وزن به انجام می‌رسید. با این تغییر، مراحل مختلف مسابقات گزینشی از جمله رقابت‌های جهانی در سال قبل از المپیک نیز در شش وزن المپیکی برگزار خواهد شد.

حذف یک وزن از هفت وزن کشتی مردان، باعث به هم ریختن کلاس‌بندی قبلی و تعیین اوزان تازه خواهد شد. کشتی طی یک سیر نزولی تاریخی از ۱۰ وزن که تا سال ۱۹۹۶ برقرار بود، به شش وزن کاهش می‌یابد.

نسبت سود و زیان در کشورهای مختلف

این تغییرات، کشورهای صاحب کشتی در جهان را به سه گروه مختلف تقسیم می‌کند. در دسته اول، کشورهای مدال‌آور در کشتی زنان هستند که افزایش دو وزن کشتی زنان برای‌شان مانند هدیه ویژه‌ای است از طرف فیلا و .IOC

تیم‌هایی مانند ژاپن، چین و مغولستان در آسیا، همچنین کشورهای اروپایی (خصوصاً غرب اروپا) به طور کامل منتفع شده و شادمان خواهند بود. از فرانسه و آلمان گرفته تا اسپانیا و هلند، امکان بیشتری برای کسب مدال در مسابقات کشتی زنان خواهند داشت.

سوئد هم مانند کانادا در کشتی مردان، موقعیت جهانی ضعیف‌تری نسبت به زنان دارد و به شدت از این تصمیم استقبال کرده است. از جمهوری‌های استقلال یافته شوروی سابق نیز معدودی کشورها مثل لتونی، مولداوی و استونی منتفع خواهند شد.

اما برای بسیاری از کشورها مانند اوکراین، آمریکا، لهستان، رومانی، یونان، قزاقستان، آذربایجان و ترکیه که سطح کشتی تقریباً برابری در مردان و زنان دارند، این تحولات، چندان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. آنها با انتقال اوزان مردان به زنان، توازن قدرت را در کشتی خود حفظ خواهند کرد.

بیشترین ضرر را در کل دنیای کشتی، کشور ایران متحمل خواهد شد که اصلاً کشتی زنان را به رسمیت نمی‌شناسد و حالا با کاهش اوزان مردان، عملاٌ در دو وزن، فرصت کسب مدال المپیک را از دست خواهد داد.

قهرمانان جودو از کشتی حمایت کردند





قهرمانان جودو روسیه خواهان حفظ کشتی در المپیک 2020 شدند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، طاهر حبیب اله یف، منصور عیسی‌یف و آرسن گلاستیان جودوکاران سرشناس روس در جریان اردوی این تیم در مرکز الکساندر کارلین سوچی با پوشیدن تی شرت‌هایی خواهان حفظ کشتی در المپیک شدند.


گفتنی است ورزشکاران رشته‌های مختلف کشور روسیه در حرکت‌های نمادین خواهان حفظ این رشته در المپیک شدند.

 





منبع : فدراسیون کشتی ایران

معرفی یک مکمل قسمت 9 (آمینو بیف شرکت یونیورسال)

100% Beef Aminos



حتماً تا به حال از اطرافیان خود تاثیرات پروتئین گوشت که با نام بیف beef  ارائه می شود را جویا شده اید . این پروتئین در واقع از گوشت گاو گرفته می شود اما با پروتئین معمولی متفاوت است . پروتئین گوشت از مدل های پروتئین سنگین و سخت هضم محسوب می شود به همین دلیل هم تهیه آن از گوشت سخت است و هم قرار دادن آن در مکمل های غذایی بدون داشتن عوارض و به دلیل بالا بودن طیف مصرف کنندگان همه پذیر بودن آن سخت است .


100% Beef Aminos محصول شرکت یونیورسال با دارا بودن تمام امینو اسید های ضروری و نیمه ضروری به همراه آمینو های شاخه ای در ترکیب آمینو ها بسیار قوی است اما این ویژگی  تمام ماجرا نیست ، این آمینو میزان پروتئین موجود در هر وعده خود را از پروتئین گوشت ایزوله شده تامین می کند که برترین امتیاز و وجه متمایز کننده بودن این مکمل است .

هر وعده این مکمل 2 عدد قرص کچی بوده است که در هر وعده خود 6% یا 3 گرم پروتئین بیف دارد یعنی در هر قرص 1.5گرم پروتئین .
کالری 12 واحدی به همراه کربوهیدرات 0% آن باعث می شود تا تمام بدنسازان با تیپ های بدنی متفاوت از آن استفاده کنند . ویتامین c  و a  به همراه ویتامین b2  و b6  هم در این مکمل موجود می باشد .


برای اینکه با اندازه این قرص ها و شکل ظاهری آنها آشنا شوید در تصویر زیر نمونه قرص آمینو بیف و آمینو یونی لیور این کمپانی مقایسه شده است .

این مکمل را می توانید در دوره افزایش حجم عضله و افزایش وزن به همراه پروتئین و گلوتامین مصرف کنید . این مکمل در دوران چربی سوزی و کاهش وزن باعث جلوگیری از ریزش عضلات می شود . مصرف آمینو اسید های خوراکی در تمام مدت زمان طول سال منع نمی شود اما استفاده نادرست و بیش از اندازه آنها باعث نارسایی کبد و رسوب مواد در کلیه ها می شود که این امر توجه شما به طریقه مصرف مکمل های آمینواسید را خواهان است .

معرفی یک مکمل قسمت8 (گینر جامبو شرکت سایتک)


جامبو به معنی بزرگ و قدرتمند! این یک واقعیت علمی است که مردم مصرف مواد مغذی را در زمان رژیم لاغری کاهش داده، و مصرف مواد غذایی را در زمان تلاش برای به درست آوردن عضلات و افزایش وزن ، افزایش میدهند. به عبارت دیگر آنها کمتر از آنچیزی میخوردند که فکر میکنند برای پیشرفت قابل توجه و پایدار نیازمند آن هستند! همه به دنبال یک معجره گر هستند! در حالی که هیچ چیز بدتر از نادیده گرفتن این واقعیت نیست که هیچی چیز قوی تر از مصرف مداوم مقدار مناسب کالری، کربوهدرات برای انرژی کافی و پروتئین برای ساخت ساختمان عضلات نیست.
در مورد این 2 ماده این حقیقت وحود دارد که بسیاری از ورزشکاران زمان و انرژی لازم برای ثابت نگه داشتن ورود  این مواد غذایی را ندارند و تنها راه حل علمی باقیمانده برای بسیاری استفاده روزانه از مکمل غذایی مانند نوع جامبو است که تضمینی بر ورود موارد مغذی کافی برای بهتر شدن در سیستم تمرینی خود را داشته باشند

معرفی یک مکمل قسمت 7 (چربی سوز HD شرکت سلکور)



شرکت سلوکور برترین محصول رژیمی سال 2012 را ارائه نمود . Cellucor Super HD یه محرک گرمازاست که حاوی چربی سوزهای قدرتمند و ترکیبات نوتروپیک قوی برای رسیدن به سطح بالایی از انرژی ، تمرکز ، و احساسی مطبوع را در یک محصول کاهش وزن ارائه نموده است . این محصول در سال 2012 به عنوان بهترین چربی سوز سال برگزیده شد.

معرفی یک مکمل قسمت 6 (چربی سوز ماتریکس شرکت ماسل فارم)



چگونگی مراحل چربی سوزی این چربی سوز خاص که همینک جزو پرفروش ترین چربی سوزهای امریکا و دارای امتیازات بسیار بالایی نیز میباشد را با هم مرور خواهیم کرد.شرکت ماسل فارم برند برگزیده سال 2011 امریکا میباشد. به نظر با توجه به کارایی و فید بکهای داده شده بهترین چربی سوز حال حاضر میباشد.

معرفی یک مکمل قسمت5(پروتئین سینتا شرکت BSN)

Syntha-6 یک پودر فوق العاده برای عضلات است.محصولات BSN را می توان از خوش طعم ترین مکمل ها در فروشگاه ها در بین دیگر محصولات دانست.
فرمول آن ویژگی یک پروتئین چندگانه با کیفیت را داراست.و در نتیجه یک مکمل مغذی و و چند منظوره است که عرضه بلوک های ساختمان پروتئین را تضمین می کند.
همانطور که ثابت شده است
Syntha-6 از با کیفیت ترین پروتئین ها برای ساخت و حفظ توده عضلانی است.Syntha-6 یک ایده برای هر فردی است که نیاز به پروتئین
دارد.این محصول طراحی شده با در نظر گرفتن انواع مختلفی از رژیم های غذایی و شیوه زندگی است.
Syntha-6 به لطف فناوری BSN عطر و طعم منحصر به فردی دارد.

BSN Syntha-6 را می توانید قبل از تمرینات استفاده کنید زیرا دارای یک ترکیب عالی برای قبل از تمرین است.همچنین از Syntha-6 می توان
برای ریکاوری و بدست آوردن انرژی همراه با استراحت استفاده کرد.


بطور خلاصه هدف Syntha-6 تامین پروتئین است.به عبارت دیگر Syntha-6 را میتوان یک محصول برای قبل از تمرین ,یک محصول برای بهبود و

ریکاوری و یک محصول برای افزایش انرژی و رشد عضلات دانست.Syntha-6 می تواند به شما کمک کند که در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.

گادیسوف در صدر بهترین کشتیگیر داغستانی

در اولین رتبه‌بندی بهترین کشتی گیران داغستانی در سال 2013 میلادی عبدالسلام گادیسوف آزادکار وزن 96 کیلوگرم در صدر قرار دارد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این رتبه‌بندی که بر اساس حضور و موفقیت در رقابت‌های مختلف بین‌المللی اعلام شده است پس از گادیسوف، ماگومد قربان علی‌یف آزادکار وزن 66 کیلوگرم و بخان گوی‌گریف آزادکار وزن 60 کیلوگرم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین الیاس بیک بولاتوف، شامیل کودیا ماگمداف، نریمان اسرافیل‌اف و آرتم گبک در رتبه های بعدی قرار گرفته اند

دانلود مجله بدنسازی علم و عضله شماره 19

فهرست مطالب شماره نوزدهم:

اخبار:

مستر اروپا و نایب قهرمانی عباسپور

تمرین:

بزرگترین اشتباهات نوجوانان در آغاز بدنسازی

ارگونومی‌یا فاکتور‌های انسانی

تمرینات ویژه جهت سوزاندن چربی و حفظ عضلات

نکات متفرقه اما طلایی در باشگاه

آرزوی جلو بازوهایی بزرگ

بدنسازی و کشتی

بدنسازی فوتبال

آموزش تمرین با وزنه به روایت تصویر

معرفی قهرمانان

تغذیه:

۱۲ راه میانبر برای دستیابی به سایز مناسب

گردو و سطح کلسترول خون

تنظیم برنامه غذایی مناسب اندام خود برای دوره‌های مختلف کاهش و افزایش وزن

آیا افزودن سویا به مخلوط پروتئین منجر به رشد بیشتر عضلات می‌شود؟

مکمل‌ها:

مکمل‌ها در برنامه‌های تمرینی بدنسازی-بخش دوم

استروئیدها و داروهای غیر مجاز:

سینتول

بانوان:

بازگشت به زیربناها: ده سنگ بنا برای نتایج بزرگ

رژیم گیاه خواری چه خطراتی دارد؟

رژیم‌های سخت و طولانی زودتر زنان را یائسه می‌کند


دانلود مجله

افزایش وزن را تجربه کنید

در روزگاری که همه به دنبال چربی سوزی و کاهش وزن هستند ،ورزشکارانی هم پیدا می‌شوند که به دنبال افزایش وزن باشند.

چطور می‌توانم افزایش وزن مناسبی داشته باشم؟

ورزشکارانی که با کمبود وزن مواجه هستند کم نیستند،این ورزشکاران لاغر اندام به دو دسته تعلق دارند.دسته اول افرادی که به صورت ارثی دچار کمبود وزن می‌باشند و دسته دوم ورزشکارانی که بر اثر بیماری یا حادثه وزن قابل توجه ای را از دست داده اند. اگر شما هم دچار کمبود وزن هستید و هدفتان چیزی جزء افزایش وزن نیست با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با اصول صحیح افزایش وزن آشنا شوید و با استفاده از آنها به وزن مناسب دست یابید.

آیا شما هم مثل من در افزایش وزن با مشکل روبرو شده اید و این مشکلات شما را دلسرد کرده اند؟

من هم در دوران جوانی با این مشکل دست و پنجه نرم کرده ام. در روزگاری که تمامی‌دوستانم و حتی مربی یان ورزشی به من توصیه می‌کردند که برای افزایش وزن باید همیشه در حال خوردن باشم.

شاید توصیه آنها تا حدودی نزدیک به واقعیت بود، اما در آن زمان به این نکته پی بردم که ” تنها خوردن یک ماده غذایی” برای افزایش وزن کفایت نمی‌کند و در آن دوران متوجه شدم که برای افزایش وزن باید از طیف وسیعی از مواد غذایی استفاده کنم.دلیل آن هم واضح است، بدن ما دارای سوخت و ساز بسیار بالایی است و این امر به ما اجازه نمی‌دهد که برای افزایش وزن تنها از یک یا چند ماده غذایی خاص استفاده کنیم، این امر مانند ساختن یک خانه فقط با آجر است، بدون استفاده از سیمان و آهن و … به نظر شما این امر ممکن است.

من هم پس از گذشت این سالها به حقیقت جمله فوق پی برده ام، اما بیشتر این توصیه‌ها شبیه موعظه هستند!

به نظر من مشاورهای تغذیه و یا مربیان ورزشی که از این توصیه‌ها استفاده می‌کنند بدون آنکه خودشان حتی یک بار از آنها استفاده کرده اند باشند چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا شما این توصیه‌ها را به کار گرفته و اجرا کنید.

اگر شما هم ماه‌ها و یا سالها تلاش کرده اید که کمی‌بر وزنتان بیفزایید و متاسفانه موفق نشده اید، اصلا مهم نیست چون زمان آن رسیده که ناامیدی را کنار گذاشته و دوباره شانس خودتان را امتحان کنید و

در کنار هم به هدف مان دست یابیم.

آیا شما مقصر هستید؟

در دفاع از افراد لاغر اندام باید بگوییم: واقعیت این است که شما تنها کسی نیستید که به این مشکل دچار شده اید حتی اندام لاغر شما هم نمی‌تواند مانع پیشرفت شما شود.هر چند ممکن است شما فکر کنید،

url

نقص ژنتیکی باعث سستی اندام بدن شده و شما را محکوم به کاهش وزن کرده است.اما شما بزرگترین امتیاز را از یاد برده اید، بزرگترین امتیاز «انسان بودن» ماست و خداوند بزرگ به انسان قدرت مقابله و تغییر هر شرایطی را داده است.اما این قدرت تنها با تمرین و صبوری تقویت می‌شود و به شما کمک می‌کند تا با ژنتیک خود مبارزه کنید و آن را شکست،دهید.زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کردم مثل شما تصمیم گرفتم با ژنتیک خودم مبارزه کنم، با

استفاده از توصیه‌های ساده زیر کار را شروع کردم و با عملی کردن این توصیه‌ها توانستم ظرف مدت ۶ ماه وزن خودم را از ۷۵ کیلوگرم به ۹۵ کیلوگرم افزایش دهم.

توصیه اول: رعایت تمام قواعد بازی به جای یک یا چند قاعده

اگر شما کمبود وزن دارید،در قدم اول باید درک کلی از عوامل و شرایط مورد نیاز برای افزایش وزن را بدست بیاورید.برای شروع باید درک کافی از قوانین بازی داشته باشید.شما باید نسبت به افکار مزاحم و سخنان اطرافیان که تنها باعث تخریب انگیزه می‌شود بی اعتنا باشید و همچنین شایعاتی که در مورد غلبه بر ژنتیک غیر ممکن و یا بسیار دشوار است را دور بریزید. بهترین انگیزه برای شما اثبات عکس مطلب فوق است و شما با سعی و تلاش خود به این امر دست خواهید یافت.اگر شما هم در خود چنین حسی را سراغ دارید، پس منتظر چه هستید ما به شما می‌گوییم که چگونه با رعایت توصیه‌های زیر پس از گذشت ۴ هفته ۳ الی ۵ کیلوگرم به وزن خود بیفزایید آن هم با روش‌های صحیح و اصولی، نه با استفاده از قرص‌ها و داروهای حجم دهنده که به وفور در عطاری‌ها با قیمت بسیار ناچیز یافت می‌شود و نتیجه مصرف آن پس از مدت زمان کوتاهی از دست خواهد رفت و عوارض آن گریبان شما را خواهد گرفت، پس پیش به سوی افزایش وزن اصولی و سالم.

توصیه‌های ساده برای افزایش وزن و رشد همانند یک آسمان خراش!

توصیه دوم: مواد غذایی ضربدر ۲

یکی از نخستین گام‌ها برای افزایش وزن،۲ برابر کردن مواد غذایی است که در آشپزخانه طبخ می‌شود. اگر شما تا روزهای قبل یک تکه سینه مرغ را در یک وعده طبخ کرده و میل می‌کردید، حالا آن را carbبه ۲ تکه افزایش دهید ،اگر شما فقط ۲ تکه نان میل می‌کردید حال باید ۴ تکه نان میل کنید و این ۲ برابر کردن در مورد تمامی‌مواد غذایی که در طی روز مصرف می‌کنید صدق می‌کند و مهمترین قسمت ۲ برابر کردن پروتئین مصرفی در زمان قبل و بعد از تمرین می‌باشد.به احتمال زیاد یکی از اصلی ترین دلیل شکست افراد لاغر اندام در رسیدن به افزایش وزن بی توجهی و عمل نکردن به توصیه اول می‌باشد.اگر شما برای انجام توصیه فوق هزار یک دلیل دارید باید خدمتتان عرض کنم بدون ” ۲ برابر کردن مواد غذایی” نمی‌توان حتی یک درصد به میزان کالری دریافتی خود در طی روز بیفزایید و بدون افزایش کالری دریافتی نمی‌توان با سوخت و ساز بالا و ژنتیک مبارزه کرد.

توصیه سوم: زندگی در اطراف مواد غذایی

مطمئنآ، شما می‌دانید که باید ۲ الی ۳ ساعت یک بار غذا میل کنید.اما چگونه ؟

بسیار کار آسانی است با تنظیم ساعت در زمان سنج شمارش معکوس در هر ۲ و نیم ساعت به شما در تقویت عادت غذا خوردن در زمان معین کمک می‌کند.به نظر شما خاموش کردن صدای زنگ و شانه خالی کردن از توصیه دوم روشی عاقلانه برای افزایش وزن خواهد بود.برای شروع باید اولین وعده غذایی را در حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب میل کنید.بدون هیچ عذر بهانه ای.اولین وعده غذایی روزانه شما باید از مواد مغذی(برخی از این مواد مغذی شامل: شیر،پنیر،تخم مرغ،عدسی و …) با کیفیت بالا تامین شود.اگر شما جزء افراد تنبل هستید و به دنبال استفاده از غذاهای آماده می‌باشید و یا صبحانه را از وعده‌های روزانه خود حذف کرده اید، تعجبی ندارد که در طی این سالها چرا نتوانسته اید به وزن دلخواهتان دست یابید با این روش شما فقط وقت خود را تلف کرده اید و بیشتر از زمانی که بابت تهیه صبحانه خود اختصاص می‌دهید آن را به خرید در فروشگاه‌ها و یا سوپر مارکت‌ها مشغول خواهید شد و این تنها یک روی سکه است و روی دیگر سکه هزینه‌های سنگین و عدم کسب نتیجه خواهد بود، پس سعی کنید جزء این دسته از افراد نباشید.

توصیه چهارم: استفاده از لوازم بزرگ آشپزخانه!

آیا شما تمایل دارید به اندازه یک قایق از دریا سهم داشته باشید و یا به اندازه یک کشتی بزرگ؟ به نظر شما برای ساخت یک کشتی بزرگ می‌توان از وسایل یک قایق کوچک استفاده کرد؟ پس نتیجه می‌گیریم که برای رسیدن به هدف‌های بزرگ ورزشی،شما نیاز به لوازم بزرگ و مقدار زیادی مواد غذایی خواهید داشت.

برای رسیدن به مقدار ۲ برابر در توصیه اول،باید از ظروف بزرگ استفاده کنید.پس برای خرید ظروف بزرگ آماده شوید چون برای ساختن عضلات بزرگ به آنها نیاز دارید.اگر توصیه اول را رعایت کنید دیگر به ظروف قدیمی‌نیازی نخواهید داشت و باید مواد غذایی روزانه خود را در ظروف بزرگ میل کنید.

توصیه پنجم: هرگز گرسنه نمانید.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در یک بعداز ظهر طولانی با از دست دادن چند وعده غذایی به باشگاه رفته و به تمرین بپردازید؟

بسیاری از ورزشکارانی که بعد از شکست خوردن به سراغ من آمدن و اعتراف کردند که بسیاری از روزها وعده‌های غذایی خود را نادیده گرفته و فقط ، فقط به خوردن چند تکه میوه اتکا می‌کردند، این ورزشکاران بدون آنکه بدانند با این کار چقدر از هدف شان دور شده و دست آخر نتیجه ای جزء شکست انتظارشان را نمی‌کشد.

توصیه من این است که شما قبل از پرداختن به تمرینات روزانه خود حداقل ۳ وعده غذایی جامد میل کرده باشید.بله این کار برای ورزشکارانی که تمرینات خود را صبح هنگام انجام می‌دهند کمی‌دشوار و شاید هم غیر ممکن باشد.یکی از مهمترین وعده غذایی برای ورزشکاران پرورش اندام ،وعده غذایی بعد از تمرین می‌باشد. شما در این وعده غذایی مواد مغذی برای رشد و ترمیم عضلات را در اختیار بدن قرار می‌دهید. برای درک بهتر سوالی را مطرح می‌کنم: “آیا شما می‌توانید با یک اتومبیل که تنها نیمی‌از باکش حاوی بنزین و مابقی آن خالی است به یک سفر طولانی بروید؟ مگر اینکه شما بخواهید نیمی‌از سفر خود را به هل دادن ماشین اختصاص دهید! پس چرا می‌خواهید بدنتان را با معده خالی به جنگ با آهن سرد ببرید.

توصیه ششم: تأمین کالری سالم از مواد غذایی سالم

تمرکز بر روی مواد غذایی که غنی از مواد مغذی باشد امری ضروری برای افزایش وزن و اجتناب از مصرف غذاهای حاوی کالری مضر. این مواد غذایی بدون اینکه نیاز شما را برآورده کنند، تنها معده شما را پر می‌کنند.این مواد غذایی بی آنکه انرژی مفیدی برای انجام فعالیت‌های روزانه در اختیار بدن قرار دهند تنها باعث سست شدن بدن می‌شود، منابع اصلی تأمین کننده این دسته از مواد غذایی غالبا چربی یا قند است. شما باید از مواد غذایی استفاده کنید که حاوی مقادیر نسبتا بالایی از پروتئین‌ها،کربوهیدرات‌ها،چربی‌های مفید،فیبرها و مواد معدنی ویتامین‌ها باشد. با استفاده از این مواد غذایی شما توانسته اید کالری مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزانه و همچنین کالری مورد نیاز برای ساخت عضله و در نتیجه افزایش وزن را برای خود تامین کنید.

در اینجا به بهترین انتخاب‌ها اشاره می‌کنیم:

کربوهیدرات‌ها: برنج،نان،ماکارونی،لوبیا،سیب زمینی،بلغورجو دوسر (جو پرک)،میوه جات و سبزیجات.

پروتئین‌ها:گوشت، مرغ، ماهی،تخم مرغ، لبنیات،سویا.

چربی‌های مفید: رون زیتون،روغن تخم کتان،روغن ماهی،آواکادو،آجیل.

با رعایت کردن توصیه‌های فوق “البته تمام توصیه‌ها” شما می‌توانید به هدفتان که افزایش وزن سالم باشد دست یابید.

نویسنده: وینس دلمونته

مترجم: داود جعفری

معرفی یک استرویید قسمت 5 (دیانابول)

دیانابول خاصیت اندروژنی خیلی ضعیف و بالعکس خاصیت آنابولیکی ‏فوق العاده ای دارد و به همین علت مصرف آن در ‏میان ورزشکا ران شیوع بالایی دارد .

این دارو به صورت قرصهای ۵ و در برخی موارد نیز ۱۰ میلی گرمی‌تهیه شده و به بازار عرضه می‌شود. این دارو علیرغم اینکه دارویی قدیمی‌است اما هنوز هم به عنوان دارویی موثر در افزایش حجم و قدرت بدنی از آن استفاده می‌شود. اطلاع از این نکته برای کسانی که قصد استفاده از این دارو را داشته و یا از آن استفاده می‌کنند لازم است که « دیانابول » موجب احتباس آب و املاح فراوان در بدن شده و در حجم گسترده ای نیز به هورمونهای جنسی زنانه مثل استروژن تبدیل می‌شود.

مقالات ارائه شده در بخش استروئیدها و داروهای نیروزا،صرفا جهت افزایش اطلاعات شما در زمینه این داروها می‌باشد.ضمنا مقادیر گفته شده در این مقالات جنبه تئوری دارند و استفاده از این دارو‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

امروزه این دارو در کشورهای مختلف و تحت عناوین تجارتی گوناگون تهیه و تولید می‌شود. از معروفترین این نمونه‌ها می‌توان به « متاندروستونولون » و در بازار با نامهای Dianabol(ساخت آمریکا)- Methan (ساخت روسیه ) – Methandon(ساخت تایلند) Pronobol- (ساخت هند)- Refovit (ساخت مکزیک) یافت می‌شود که نوع روسی آن دارای درجه بالایی است و استفاده کنندگان معمولا این را نمی‌دانند و البته نوع تقلبی این دارو به صورت ماهرانه ای درست شده است . نوع مکزیکی آن که صورت تزریقی این دارو است که محتوی۲۵میگرم بر میلی لیتر از این ماده میباشد و یک شیشه ۵۰ میلی لیتری حاوی ۲۵ قرص دیانابول میباشد اما هنوز عده ای معتقدند مصرف این دارو به صورت قرص آن دارای جوابگویی بهتری است. از نمونه‌های اولیه این دارو برای درمان زندانیان جنگی آزاد شده که در طول اسارت نیز از سوء تغذیه شدید رنج برده و به شدت نیز لاغر می‌شدند، استفاده می‌شده است. این دارو معمولا به صورت قرصهای ۵ میلی گرمی‌عرضه می‌شود اما قرصهای ۵/۲ و ۱۰ میلی گرمی‌آن نیز تولید شده است.

دوزهای بالای این دارو علاوه بر عوارض شناخته شده ای که دارد،در برخی موارد منجر به بروز بی خوابی در انسان می‌شود.« دیانابول » یکی از محبوب ترین استروئیدهای خوراکی بوده و در عصر حاضر نیز هست. این دارو در عین حال که از موثرترین و پر قدرت ترین استروئیدهای خوراکی در جهان به شمار می‌رود، برای کبد نیز بسیار سمی‌بوده و مصرف طولانی مدت آن صدمات شدیدی به بافت کبد وارد می‌کند. مصرف توام با احتیاط آن با افزایش در خور توجه حجم و قدرت عضلانی همراه است. برای کم کردن و به حداقل رساندن عوارض جانبی این دارو، می‌توانید آن ?ا به همراه «پروویرون» و «Legalon» که نوعی داروی تصفیه کننده کبد است، مصرف کنید.

ترکیب دیانابول از متیل-۱۷-آلفا-هیدروکسی-۱۷-آلفا-اندروستادین-۱-۴-ان-۳ بوده و موارد استقاده آن عبارنتد از:

۱-لاغری و وزن ناکافی

۲-استئوپورز

۳-کم کردن طول دوران نقاهت بعد از بیماریهای سخت وطولانی مدت.

دیانابول جزوء پرمصرف ترین داروها توسط وزنه برداران،پرتاب کنندگان دیسک و پرورش اندام می‌باشد.مصرف دو قرص در روز به مدت ۳-۴ هفته ،توانائیهائی فیزیکی ورزشکار را بهبود می‌بخشد.عوارض جانبی آن به علت خاصیت آندروژنی است.

موارد مصرف

‏۱- بی اشتهائی و کمبود وزن

‏۲- تقویت حال عمومی‌و ‏بالا بردن کارا ئیهای جسمانی

۳- بالا بردن مقاومت بدن در برابر بیماریها

۴‏- کمبود هر کدام از ویتا مینهای فوق

‏دیاناویت به صورت کپسولهای زرد رنگ با یک بند سبز در وسط می‌باشد . دیده شده است دیانابول و دیاناویت در افزایش قدرت پروتئین سازی بالا بردن کارائی ورزشکار و افزایش حجم عضلانی بدن در مقایسه با سایر داروهای آنابولیک مثل اتیل استرنول، اکسی متولون ( آدروید ) بهتر عمل می‌کند و به هین خاطر سوء مصرف ا ین ترکیبات نیز خیلی بیشتر است . نام ژنریک دیانابول و د یاناویت ، متان دی نون Methandienone ‏می‌باشد .

عوارض جانبی آندروژنی دیانابول:

عوارض دیانابول خیلی معمولند و شامل پوست چرب، جوش، افزایش موی بدن و صورت، پرخاشگری؛

معرفی یک استرویید قسمت 4 (اکسی متولون)

جزء همان هورمون‌های آنابولیک بوده وبه طور خیلی وسیع،حتی بیشتر از اتیل استرنول سوء مصرف دارد.کیفیت اثر این دارو مثل تستوسترون است با این تفاوت که خاصیت آنابولیک آن ‏زیاد شده و خاصیت اندروژنی کم شده است .

اکسی متولون عمدتا برای تقویت ساخته شدن گلبولهای قرمز و در درمان کم ‏خونیها و همچنین در پوکی استخوان دوران یائسگی و پیری نیز استعمال می‌شود، از طرف د یگر، به عنوان یک داروی کمکی تا ۱۵۰ میلی گرم در روز در درمان سرطان پستان کاربرد دارد . این دا‏رو اثر داروهای ضد انعقاد را افزایش ‏می‌دهد .

اکسی متولون موجب احتباس سدیم ، پتاسیم ، کلسیم ، فسفر، کلر، ازت و آب شده و در نتیجه بر وزن بدن و رشد استخوانها افزوده می‌شود . در بیماران مبتلا به آنمی‌آپلاستیک که تحت درمان با این قرار می‌گیرند لوسمی‌( سرطان خون ) و سرطان کبدی گزارش شده است . اسم تجاری اکسی متولون ،:آدروید Adroyd ‏بوده و در بازار داروئی ا یران به وفور یافت می‌شود .

‏غیر از دارو‌های گفته شده , دارو‌های زیادی در اسامی‌مختلف وشرکتهای مختلف دارویی وجود دارد که بیشتر آنها مشتقاتی ا‏ز تسترسترون می‌باشد از جمله : Testoviron – Depot « Testoluton – Forte ‏و Trofodermin ‏( که محتوی ‏استرانابول است ) .

عوارض و ‏موارد مصرف ا ین ترکیبات مشابه تستوسترون است . یک داروی به صورت آمپولهای روغنی به نام سانابولی سان وجود دارد که جزء محرکهای پرمصرف در ورزشهای سنگین می‌باشد .

تلاش مولف در جهت یافتن اطلاعاتی در مورد این دارو، از منابع و مراجع معتبر فارماکولوژی به جائی ‏نرسید ولی به نظر می‌رسد یک استروئید آنابولیک مشتق از تسترسترون ‏‏باشد. این دارو در بازار داروئی ا یران به سختی به دست می‌آید . تزریق ‏سانابولی سان همراه با آمپول ویتامین دار، حدود ۴۸-۶۰ ساعت قبل سابقه ‏توانایی ورزشکار را در موقع مسابقه افزایش می‌دهد .

مکانیسم‌ اثر:

 استروئیدهای‌ انابولیک‌ بادخالت‌ در متابولیسم‌ پروتئین‌ها و تحریک‌اشتها باعث‌ تغییر ذخیره‌ پروتئین‌می‌شوند. همچنین‌ با افزایش‌ تولید اریتروپوئیتین‌ و افزایش‌ میزان‌ گلبول‌های‌قرمز و هموگلوبین‌ باعث‌ بهبود کم‌ خونی‌می‌شوند . که در نتیجه در اثر ورزش باعث افزایش حجم عضلانی و افزایش قدرت میشود .

موارد منع‌ مصرف‌: در صورت‌ ابتلاء به‌سرطان‌ پستان‌، عیب‌ شدید کار کبد،افزایش‌ شدید کلسیم‌ خون‌ و سرطان‌پروستات‌ نباید مصرف‌ شود.

هشدارها:

 ۱ ـ در صورت‌ وجود ناراحتی‌قلبی‌ یا سابقه‌ انفارکتوس‌ میوکارد باید با احتیاط مصرف‌ شود.

۲ ـ این‌ دارو ممکن‌ است‌ باعث‌ کاهش‌ قندخون‌ در افراد دیابتی‌ شود.

عوارض‌ جانبی‌:

آکنه‌ یا روغنی‌ شدن‌ پوست‌،بزرگ‌ شدن‌ کلیتوریس‌ در زنان‌ یا آلت‌تناسلی‌ مردانه‌، خشن‌ شدن‌ صدا در زنان‌،اختلالات‌ قاعدگی‌ و رشد غیر طبیعی‌ مو،افزایش‌ نعوظ در مردان‌، تحریک‌ پذیری‌مثانه‌، حساس‌ شدن‌ پستان‌ها وژینکوماستی‌ از عوارض‌ جانبی‌ دارو هستند . و در استفادهای زیاد و طولانی مدت آسیبهای برگشت ناپذیر کبدی.

تداخل‌های‌ دارویی‌:

مصرف‌ همزمان‌ اکسی‌متولون‌ با داروهای‌ ضد انعقاد ممکن‌ است ‌باعث‌ افزایش‌ اثرات‌ این‌ داروها شود.مصرف‌ همزمان‌ با سایر داروهای‌ سمی‌‌برای‌ کبد ممکن‌ است‌ باعث‌ تشدید عوارض ‌سمی‌ دارو بر روی‌ کبد شود.

ده باور غلط در ورزش بدنسازی

۱) خانمها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام عضلانی و مردانه می شوند ؟

▪ خیر – هورمونهای عضله ساز به میزان بسیار کم در بدن خانمها ترشح می شود و هورمونهای غالب مردانه هستند ( تستسترون مهمترین آنهااست )بنابراین تمرین با وزنه برای زنان موجب فرم دهی مناسب بدن و تراکم استخوانها و بالابردن متابولیسم و چربی سوزی به نسبت خیلی بیشتر در مقایسه با سایر ورزشهای هوازی می شود و نباید به دلیل هراس از عضلانی شدن از کار با وزنه اجتناب کنند .

۲) بدنسازی در سنین پائین موجب کوتاهی قد می شود؟

▪ خیر – این تصوری است که از سالهای گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتیکه کار با وزنه موجب تحریک بدن به ترشح هورمون رشد و تراکم استخوانها میشود حتی به اثبات رسیده که در سنین نزدیک به بلوغ کار با وزنه برای پسران موجب ضخامت استخوانها می شود .

۳) برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی های شکم دراز نشست تمرین کنید ؟

▪ خیر – اول اینکه در ورزش لاغری موضعی نداریم و هنگامیکه چربی سوزی می کنیم به صورت هماهنگ و از تمام نقاط بدن کم می شود دوم اینکه دراز نشست هم مانند سایر فعالیتهای بدنسازی جزو دسته بی هوازی است که در این دسته ورزشها بدن از ذخائر گلیکوژن مصرف می کند و برای چربی آب کردن باید ورزشهای هوازی طولانی مدت حدود ۴۰ دقیقه انجام دهید .

۴) برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید ؟

▪ خیر – عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباسهای نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم ( حداکثر یک تا دو کیلو ) می باشد .

۵) آب خوردن زیاد موجب احتباس آن و افزایش وزن می شود؟

▪ خیر - بدن در صورت کمبود هر ماده حیاتی آنرا در خود نگه می دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می شود خصوصا بدنسازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند .

۶) سونا لاغر می کند؟

▪ خیر – سونا فقط موجب دفع آب از بدن می شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد .

۷)چربی ها دشمن شماره یک رژیم کاهش وزن هستند وباید از رژیم غذائی کلا حذف شوند ؟

▪ خیر – رژیم غذائی اصولی و درست است که از همه مواد مغذی تشکیل شود و چربی های خوب ( اسید های چرب غیر اشباع ) که به فراوانی در دانه های روغنی یافت می شوند باید در رژیم بدنسازان گنجانده شود مهمترین دلیل آن اینکه چربی ها در تعادل سطح هورمونی بدن نقش اساسی و هورمونها برای ساخت عضلات و سایر عملکردهای حیاتی مهم هستند و باید مصرف شوند ضمن اینکه حذف چربی ها به طور کامل موجب ایجاد حالت دفاعی در بدن و نگهداری آن می شود .

۸) زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا نباید مصرف شود ؟

▪ خیر – اگر قرار به جداسازی همیشگی زرده و سفیده بود مسلما خدا هم آنها را جداگانه در طبیعت می آفرید اکثر بدنسازان امروز از دو تخم مرغ کامل به همراه تعداد کافی سفیده تخم مرغ در رژیم روزانه شان استفاده می کنند و از منابع ویتامینی غنی زرده تخم مرغ هم استفاده می کنند .

۹) نوشابه های انرژی زا برای قبل از تمرین گزینه مناسبی هستند؟

▪ خیر – بر خلاف تبلیغات آن این نوشابه ها به شما بال نمی دهند و از درصد بالائی شکر و طعم دهنده ها و اسید کربنیک تشکیل شده اند برای کسب انرژی قبل از تمرین از کربو هیدراتهای مرکب با شاخص گلیسمیک پائین استفاده کنید تا یک انرژی پایدار و مناسبی در طول تمرین داشته باشید .

۱۰) کربو هیدراتها را هنگام عصر نزدیک به وقت خواب مصرف نکنید ؟

بر اساس اینکه شما چه هدفی دارید می تواند یک باور درست یا غلط باشد چنانچه در دوران حجم به سر می برید توجه داشته باشید که کالری اضافه به معنی محیط آنابولیک بدن وعضله سازی است و اگر عصر به باشگاه رفته اید و شدید تمرین کرده اید برای فرآیند ریکاوری باید حتما بعد از تمرین و قبل از خواب به میزان کافی کربوهیدرا ت مصرف کنید . توجه داشته باشید چربی سوزی و عضله سازی به حجم زیاد به طور همزمان امکان پذیر نمی باشد.