KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

h

ایران برای ششمین بار نایب قهرمان جهان

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان روزهای 17 و 18 شهریورماه با حضور کشتی گیرانی از حدود 100 کشور دنیا در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

در پایان این رقابت ها تیم ایران توسط مسعود اسماعیل پور در وزن 61 کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و محمد حسین محمدیان در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

مصطفی حسین خانی در وزن 70 کیلوگرم،* رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم نتوانستند صاحب مدالی شوند،* البته یزدانی در مقام نهم وزن خود قرار گرفت و 2 امتیاز کسب کرد.

تیم ایران به این ترتیب با کسب 45 امتیاز برای ششمین بار نایب قهرمان جهان شد . روس ها که با تمام نیروهای قدرتمند خود در این رقابت ها شرکت کرده بود و حتی جامبولات تدیف سرمربی سابق خود را در کنار تیمش داشت به مقام قهرمانی رسیدند و ترکیه نیز که از یک کشتی گیر روسی الاصل در وزن 97 کیلوگرم بهره می برد به مقام سوم رسید. البته تدیف پس از جدا شدن بعنوان مشاور در کنار روس ها حضور داشت اما امسال تا کنار تشک مبارزه هم آمد.

کار تیم ملی ایران امسال به چند دلیل سخت تر از سال قبل بود. از یک طرف بازیهای آسیایی در پیش است و تمرکز کشتی گیران و مربیان معطوف به دو رویداد متوالی است و از طرف دیگر روس ها نیز نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشتند و برخی ضعف های سال قبل را بر طرف کرده و چهره*های نامداری مانند لبدوف، چارگوش و گادیسوف که در جهانی بوداپست غایب بودند، آمادگی خود را بازیافته بودند و در 84 کیلو هم یک جوان جویای نام به نام رشید سعد*الله یف چهره شد و به مدال طلا رسید.

کشتی گیران اعزامی به رقابت های جهانی با تکیه بر فرآیند انتخاب تیم های ملی و با برگزاری مسابقات انتخابی راهی مسابقات جهانی شدند و با توجه به فاصله کوتاه رقابت های جهانی با بازی های آسیایی اینچئون کادر فنی تمرکز و تقسیم نیروی خود را برای این دو رویداد قرار داده بود و از امروز کادر فنی تلاش می کند تا تیم را برای بازی های آسیایی که کسب مدال طلا در آن حائز اهمیت است آماده کند و قطعا جمع کردن یک تیم که چند نفر از کشتی گیران حاضر در آن در رقابت جهانی از کسب مدال بازمانده اند کار دشواری را پیش روی آنها گذاشته است.

رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی اینچئون روزهای 5 تا 7 مهرماه برگزار می شود و کادر فنی از فردا تا شروع وزن کشی دو وزن اول، پانزده روز فرصت دارد که زمان بسیار کمی برای ریکاوری و آماده سازی مجدد کشتی گیران محسوب می شود.

تیم ایران در رقابت های جهانی امسال نسبت به سال گذشته در کنار چهار چهره با تجربه خود از چهار کشتی گیر جوان بهره برد که البته محمد حسین محمدیان و سید احمد محمدی از جمله جوانان تیم ایران در این میان عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند.

تیم ایران پیش از این پنج بار در سال*های 1971، 1973، 1995، 2006 و 2011 عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده بود و این ششمین نایب قهرمانی تیم ایران در رقابت های جهانی 2014 بود.

تا پایان رقابت های جهانی 2014، 44 مدال طلا، 43 نقره و 38 برنز ره*آورد ملی پوشان کشتی آزاد ایران از این مسابقات است.

مراسم وزن کشی چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر امروز در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.
 در جدول اولیه مسابقات قرعه حسن رحیمی شماره 10 بود که در جدول سایت رسمی مسابقات به 11 تغییر کرد.

نتایج وزن کشی به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 30 کشتی گیر حضور دارند حسن رحیمی در دور نخست به مصاف لوان مترولی از اسپانیا می رود  و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده گاریک بارسقیان از ارمنستان و میکولا عیوضیان از اوکراین مبارزه می کند. در گروه رحیمی احمدنبی گواراتزیلوف از آذربایجان، ویکتور لبدوف از روسیه، یانگ کیونگ ایل از کره شمالی، یوکی تاکاهاشی از ژاپن و آلتینبک آلیمبایف از قرقیزستان حضور دارند. رحیمی و لبدوف در صورت پیروزی در دورهای اول و دوم در دور سوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


در وزن 70 کیلوگرم که 29 کشتی گیر حضور دارند مصطفی حسین خانی در دور نخست به مصاف میروسلاو کایروف از بلغارستان می رود و در صورت پیروزی در دور بعد با برنده بک زاد عبدالرحمن اف از ازبکستان و زامبر گولیاس از مجارستان می رود. در گروه حسین خانی کشتی گیران مطرحی همچون روسلان دبیرگادجیف از آذربایجان، و یاکوب گور از ترکیه حضور دارند.


در وزن 86 کیلوگرم که 38 نفر حضور دارند، محمد حسین محمدیان در دور اول به مصاف آدریان آبکو از برزیل می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده دیدارادوارد روت از آمریکا و یوسف ملیجایف از ترکمنستان مبارزه خواهد کرد در گروه محمدیان سالاس پرز از کوبا، استفان ورب از مجارستان و عثمان اف از آذربایجان حضور دارند.


در وزن 120 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور نخست با الکساندر خوتسانویسکی از اوکراین مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده ژو دنگ از چین و اوکا تومویوکی از ژاپن می رود. در این وزن 26 نفر حضور دارند. در گروه قاسمی کشتی گیران مطرحی همچون قربان قربان اف از ازبکستان و حاجی مراد گاتسالوف از روسیه حضور دارند.


رقابت های چهار وزن نخست از ساعت 8:30 فردا (دوشنبه) در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود.

منبع:فدراسیون کشتی

بلال ماخوف در کشتی فرنگی

 بلال ماخوف قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن در کشتی آزاد روسیه، در رشته کشتی فرنگی به میدان می رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، بلال ماخوف قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد روسیه که به دلیل مصدومیت کتف و سنگینی وزن در مسابقات کشتی آزاد شرکت نمی کرد، تمرینات خود را برای حضور در رشته فرنگی آغاز کرده است.

ماخوف که مدال برنز جوانان جهان در رشته فرنگی در سال 2005 را در کارنامه خود دارد با توجه به توصیه مربیان در رشته آزاد حاضر شده بود و صاحب سه مدال طلا و یک نقره جهان و یک مدال برنز المپیک در سنگین‌وزن شد.

وی با توجه به تغییر اوزان کشتی از سوی فدراسیون جهانی این بار قصد دارد با توجه به سابقه حضور در کشتی فرنگی در این رشته و در وزن 130 کیلوگرم حضور یابد.

یک سایت روسی مدعی شده است که این احتمال وجود دارد که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه از ماخوف که در هیچ مسابقه انتخابی شرکت نکرده است، در رقابت های جهانی ازبکستان به جای واسیلی پرشین استفاده نماید.

گوگی کوگواشویلی سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه در این زمینه گفت: ماخوف دو سال از میادین کشتی دور بوده است اما در حال حاضر تمرینات بسیار خوبی را همراه با تیم ما دنبال می کند و از نظر مبارزه و جنگیدن از پرشین بالاتر است. این احتمال وجود دارد وی در جهانی ازبکستان به میدان برود، البته در حال حاضر گزینه اصلی برای مبارزه در تاشکند پرشین است.