بعد از سینه مرغ و شیک های پروتئینی(مکمل) و تعدای کمی از پروتئین ها، سفیده تخم مرغ جزو شایع ترین منابع پروتئینی بدنسازان در رژیم غذایی خود می باشد. دلیلشم بخاطر نزدیک بودن سفیده تخم مرغ به یک منبع خالص پروتئنی می باشد. حاوی کلاری تقریبا 100 درصدی و مقدار حداقل چربی و کربوهیدرات،بنابراین زمانی که شما دنبال یک منبع پروتئینی سرشار از پروتئین و کالری کم هستید سخته که بخواید از سفیده تخم مرغ چشم پوشی کنید.





تخم مرغ کامل نیز حاوی کالری قابل توجه و عناصری شامل زرده هست می باشد.ویتامین های محلول در چربی(A,D,E,K) را میتوان در زرده تخم مرغ یافت علاوه بر این زرده حاوی چربی های سالم و کلسترول لازم برای تولید هورمون هایی مانند تستسترون می باشد.زرده تخم مرغ نیز تقریبا حاوی همان پروتئین موجود در سفیده می باشد،جزئیات بیشتر در عکس زیر:




هنگامی که شما به دنبال پروتئین و مواد مغذی در رژیم غذایی خود هستید تخم مرغ کامل را به سفیده تخم مرغ ترجیح بدید با این حال تخم مرغ کامل در کل شامل کالری پایینی هست.بخاطر داشته باشید که چربی باعث میشود سرعت جذب پروتئین پایین تر بیاید که همین امر میتونه تایم دریافت پروتئین رو افزایش بده.همچنین تخم مرغ کامل مقادیر بهتری از آمینو اسید ها راشامل می شود که میتونه برای بدنسازان مهم باشه.
زمانی که شما میخواهید پروتئین با سرعت جذب سریع مصرف کنید بروید سراغ سفیده تخم مرغ اما در سایر موارد تخم مرغ کامل را انتخاب کنید. یا میتوانید از ترکیب هر دو طیف وسیع تری از مواد مغذی رو بهره ببرید.

نویسنده: استیون استیفل
ترجمه: عماد شعبانی