KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

"معرفی 6 منبع پروتئین با کیفیت غیر گوشتی"

  • ۱٫ دانه بوته شاهدانه :
    دانشمندان علوم تغذیه ، تخمین زده اند که دانه بوته شاهدانه نسبت به سایر دانه ها از درصد بالاتر پروتئین برخوردار است حدود ۱۱ درصد. از طرفی دیگر در مطالعات اخیر دانشمندان کانادایی گزارش شده که میزان آمینواسید پروتئین قابل هضم دانه بوته شاهدانه بسیار غنی تر از دانه گیاهانی است که دارای مقادیر پروتئین هستند .شما می توانید این ماده را در بلغور جوی دوسر ، ماست و یا سالاد اضافه کرده و سپس میل بفرمایید.

    ۲٫ باقالا :

    باقالا جزو حبوبات مطلوب ژاپونی ها است که سرشار از ویتامین ها مواد معدنی و پروتئین می شود . حدودا در یک فنجان باقالای پوست کنده می توان ۱۶ گرم پروتئین را یافت ، محققین دریافتند که پروتئین باقالای پوست کنده ، توانایی بیشتری در جهت ساختن پروتئین در عضلات و حتی جلوگیری از تجزیه بافت ماهیچه ها نسبت به پروتئین کازئین خواهد داشت . این ماده را می توان با نوشیدنی پروتئینی و یا گرد فلفل قرمز و یا آب لیمو ترکیب کرد سپس مصرف نمود.

    ۳٫ نخودچی :

    تقزیباً نصف فنجان ازاین حبوبات میزان ۱۱ گرم پروتئین و مقادیری از ترکیبات چربی سوز را شامل خواهد شد . برای بهره بردن از حداکثر نتایج مطلوب این ماده می توانید آن را در سالاد ، پاستا سوپ ، برنج و یا سس چیلی مخلوط کنید.

    ۴٫ عدس خشک :

    این ماده غذایی با ۱۸ گرم پروتئین در یک فنجان و همچنین مقادیر قابل توجه ای فیبر ، ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی ضروری می تواند گزینه ای ایده آل برای رشد عضلات به حساب آید . گذشته از این برخلاف لوبیا احتیاجی نسیت عدس را از قبل خیس کنید . شما می توانید عدس را در یک قابلمه با مقداری سس چیلی ، پاستا و یا سالاد ترکیب کرده سپس مصرف کنید. عدس پخته می تواند تا ۵ روز در فریزر ، سالم بماند.

    ۵٫ نودل ژاپنی :

    این نودل از گندم سیاه بدون گلوتن تهیه می شود. میزان ۵۰ گرم نودل سوبا چیزی در حدود ۸ گرم پروتئین را دربر خواهد داشت. این ماده می تواند وعده غذایی مطلوبی برای پس از تمرینات در جهت ترمیم عضلات خسته به حساب آید . مزیت نودل سوبا نسبت به نودل های دیگر این است که این نودل بسیار سریع طبخ می شود . شما می توانید نودل سوبا را با سس گوشت ترکیب کنید.

    ۶٫ بادام :

    معمولا بدنسازان حرفه ای بادام را روزی ۲ الی ۳ وعده مصرف می کنند . تعداد ۲۲ عدد از این مغز ، حدود ۶ گرم پروتئین را شامل می شود . وجود مقادیر قابل توجه ای ویتامین e و چربی های غیر اشباع تکی بر مزیت های مثبت مصرف این ماده افزوده است. پزشکان معتقدند بادام به واسطه آنتی اکسیدان قدرتمند می توانددر بهبود عضلات خسته و آسیب دیده کمک شایانی داشته باشد . شما می توانید بادام را به عنوان میان وعده سبک ، چندین بار در طول روز مصرف کنید و یا آن را آسیاب کرده و در داخل بلغور جوی دوسر و یا حتی ترکیبی از سبزیجات بخارپز مخلوط کرده سپس نوش جان کنید.
  • بهترین گوشت های پروتئینی

    پروتئینها از جمله مهمترین مواد غذایی برای بدن هستند که استفاده از آنها برای بسیاری از اعمال حیاتی بدن ضروری است

    این در حالی است که بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند، گمان می کنند که با حذف پروتیین های حیوانی و روی آوردن به گیاهخواری بهتر می توانند در این کار موفق شوند. اماغذاهای حاوی پروتئین بالا، قدرت چربی سوزی خوبی دارند! زیرا برای هضم نیاز بیشتری به انرژی دارند و می توانند در رژیم غذایی نقش مفیدی برای کاهش وزن ایفا کنند.

    گوشت بوقلمون:

    یکی دیگر از گوشت های مفید برای سوزاندن چربی است. گوشت بوقلمون را می توان بسته فشرده پروتئین نامید. گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون پروتئین زیاد و چربی کمی دارد و این ویژگی است که این گوشت را در رده بهترین گوشت ها قرار داده است. چربی این گوشت از گوشت مرغ هم کمتر است. به طور کلی هر ۳۰ گرم گوشت بوقلمون، یک گرم چربی و ۲۶ گرم پروتئین دارد. از این رو گوشت بوقلمون از دسته غذاهایی است که سوخت*وساز بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک کند.

    البته بخش سفید گوشت بوقلمون، چربی کمتری نسبت به بخشهای تیره تر آن دارد. همچنین گوشت بوقلمون کلسترول بد خون را نیز کاهش می دهد. بنابراین برای کاهش وزن حتما گوشت بوقلمون را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ به شرطی که قبل از پخت، پوست آن را جدا کنید. گوشت بوقلمون خواص مفید دیگری نیز دارد، از جمله این که این گوشت ۴ برابر میگو فسفر دارد که عامل جذب کلسیم در استخوان هاست.

    ماهی سالمون یا قزل آلا:

    یکی از بهترین و خوشمزه ترین گوشت هایی که می تواند برای تناسب اندام شما هم مفید باشد، ماهی سالمون است که سرشار از اسید چرب امگا۳ و پروتئین است و سبب افزایش سوخت وساز بدن و سوختن چربی ها می شود. به طور کلی مصرف اسیدهای چرب امگا۳ سبب کاهش وزن و پیشگیری از چاقی می شود. در ۱۰۰ گرم ماهی سالمون حدود ۲ گرم امگا۳ وجود دارد. تحقیقات نشان داده است امگا۳ موجود در مواد غذایی نسبت به داروهای مکمل جذب بیشتری دارد، پس به جای آن که به فکر مکمل ها باشید، از مواد غذایی طبیعی همچون ماهی بهره بگیرید.


    گوشت گوساله:

    شاید بتوان گفت که گوشت گوساله جزو محبوب ترین گوشت ها در دنیا هست و در همه جای دنیا هم قابل دسترس است. ۳۰ گرم گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفند حدود ۵۰ کیلو کالری انرژی کمتر دارد؛ زیرا چربی آن کمتر است و پروتئین بیشتری دارد. وجود مقادیر مطلوبی از روی و سلنیوم نیز در آن باعث بهبود عملکرد گلبول های سفید و بالا بردن ایمنی بدن می شود و آهن موجود در آن هم برای خونسازی مفید خواهد بود.

    محرومیت استفاده از مواد نیروزا از 2 سال به 4 سال افزایش یافت

     قوانین جدید وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در سال 2015 اعلام شد. بر اساس این قوانین، محرومیت ورزشکاران در اولین بار از استفاده از مواد نیروزا از 2 سال به 4 سال افزایش یافت و همچنین دوره‌های این آزمایش برای ورزشکاران از 3 بار در 18 ماه به 3 مرتبه در 12 ماه تغییر کرد.

    نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز در این باره گفت: ما به سختی با دوپینگ مبارزه خواهیم کرد و با قوانین جدید محرومیت 4 ساله عملا پایان عمر حرفه‌ای یک ورزشکار خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: تعداد آزمایش‌های دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات نیز افزایش خواهد یافت تا عملا مبارزه با این موضوع یک اولویت برای ما باشد.

    اسامی تیم های منتخب کشتی آزاد ایران در رقابت های بین المللی جام تختی اعلام شد.


     رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی دهه آخر بهمن ماه در شهر کرمانشاه برگزار می شود.
    اسامی تیم های منتخب کشتی آزاد ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:
    57 کیلوگرم: یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری- مصطفی دامادی (مازندران) فرهاد جلائی (تهران) صابر خانجانی (مازندران)
    61 کیلوگرم: آرش دنگسرکی – بهنام احسان پور (مازندران) دانیال حجتی (گلستان) جلال علیزاده (خراسان شمالی) ایمان صادقی (مازندران)
    65 کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری (مازندران) میثم نصیری (زنجان) علی اصغر جبلی (گلستان) سعید صالحی (تهران)
    70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) سعید داداش ÷ور (مازندران) مسعود کمروند (مرکزی) ایمان رحمانی زاده (مازندران) عباس یزدانی (همدان) حسن یزدانی (مازندران)
    74 کیلوگرم: رضا افضلی (کرمانشاه) عزت اله اکبری (مازندران) مرتضی رضایی قلعه (مازندران) محمد مکتب دار (خراسان شمالی) حامد عاشق حسینی (تهران) پیمان یاراحمدی (لرستان) رضا مظفری (مازندران)
    86 کیلوگرم: اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) یوسف پناهنده (توابع تهران) محمدجواد ابراهیمی (مازندران) نادر حامدی ÷ور (فارس) احسان لشگری (قزوین) علیرضا کریمی (البرز) میثم مصطفی جوکار (همدان)
    97 کیلوگرم: اباذر اسلامی – سید محسن ابراهیمی (مازندران) حسن رحیمی (تهران) وحید یوسف وند (لرستان) امیر محمخدی (خراسان شمالی) پدرام جمشیدی (تهران)
    125 کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) عبداله قمی – جعفر شمس ناتری (مازندران) امین طاهری (تهران) یداله محبی (کرمانشاه)
    مربیان منتخب سرمربی طبق بند 1 بخش (و) نظام نامه انتخاب مربیان تیم ملی: رضا لایق- امیر توکلیان- محمد طلایی- اکبر دودانگه – علی اصغر بذری- مسعود مصطفی جوکار- مهدی برائتی
    مربی معرفی شده از سوی هیأت کشتی استان ها: هیأت کشتی استان های مازندران، تهران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، همدان، گلستان هر کدام یک مربی معرفی نمایند.
    همچنین استان کرمانشاه به دلیل میزبانی رقابت مذکور می تواند یک تیم و دو مربی علاوه بر نفرات فوق الذکر معرفی نماید.

    تیم بیمه رازی شهدای جویبار قهرمان نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی آزاد شد.




    به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی آزاد روزهای 6 و 7 آذرماه در سالن  مهدی حاجی زاده شهر جویبار استان مازندران برگزار شد.


    در دیدار فینال این رقابت ها تیم بیمه رازی شهدای جویبار از سد تیم تیتان مرکوری آمریکا گذشت و به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

     

    نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:
    تیتان مرکوری آمریکا امتیاز مثبت 8 – بیمه رازی شهدای جویبار، برنده امتیاز مثبت 22


    57 کیلوگرم: تونی روماس- حسن رحیمی، برنده (صفر- 9)

    61 کیلوگرم: جو کولون- بخان گوی گریف، برنده (صفر- 10)
    65 کیلوگرم: ریس هافمری- ماگومد قربان علی اف، برنده (4- 4)
    70 کیلوگرم: آدام هال- مهدی تقوی، برنده (صفر- 3)
    74 کیلوگرم: اندرو هاو، برنده - عزت اله اکبری (1- 2)
    86 کیلوگرم: دارن وین- محمد جواد ابراهیمی، برنده (2- 10)
    97 کیلوگرم: وین ماچالاک- جمال میرزایی، برنده (صفر- 12)
    125 کیلوگرم: تیرل فورچون، برنده- سیدرضا موسوی (3- 3)


    مازندران قهرمان کشور در کشتی آزاد


  • رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور بزرگداشت امامعلی حبیبی قهرمان جهان و المپیک روزهای 29 و 30 آبان ماه با شرکت 218 کشتی گیر از 31 استان در قالب 34 تیم طی 8 دور و با انجام 254 کشتی، در سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهر بابل برگزار شد و در پایان تیم مازندران به مقام قهرمانی دست یافت
  • رده بندی تیمی و انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:


    رده بندی انفرادی:

    57 کیلوگرم: 1- یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) 2- رضا اطری (مازندران الف) 3- مصطفی دامادی (مازندران ب) و فرهاد جلائی (تهران) 5- روح اله نعمتیان (قم) و محمد طهماسبی زاده (البرز)

    61 کیلوگرم: 1- آرش دنگسرکی (مازندران ب) 2- بهنام احسان پور (مازندران الف) 3- دانیال حجتی (گلستان) و جلال علی زاده (خراسان شمالی) 5- وحید جلالی بهار (البرز) و بهزاد بهروزی راد (کرمانشاه)

    65 کیلوگرم: 1- محمد مهدی یگانه جعفری (مازندران ب) 2- میثم نصیری (زنجان) 3- علی اصغر جبلی (گلستان) و سعید صالحی (تهران) 5- غلامرضا عبداله پور (مازندران الف) و فرزاد جعفری (آذربایجان غربی)

    70 کیلوگرم: 1- سعید داداش پور (مازندران الف) 2- مسعود کمروند (مرکزی) 3- ایمان رحمانی زاده (مازندران ب) و عباس یزدانی (همدان) 5- سجاد محمدی (قم) و مصطفی شیخ چلندر (توابع تهران)

    74 کیلوگرم: 1- مرتضی رضایی قلعه (مازندران الف) 2- محمد مکتب دار (خراسان شمالی) 3- حامد عاشق حسینی (توابع تهران) و پیمان یاراحمدی (لرستان) 5- امیر دهری (اردبیل) و حمیدرضا دهدار (خراسان رضوی)

    86 کیلوگرم: 1- اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) 2- یوسف پناهنده (تهران) 3- محمد جواد ابراهیمی (مازندران الف) و نادر حامدی پور (فارس) 5- احسان لشگری (قزوین) و رضا بیات (تهران)

    97 کیلوگرم: 1- اباذر اسلامی (مازندران الف) 2- سید محسن ابراهیمی (مازندران ب) 3- حسن رحیمی (تهران) و وحید یوسفوند (لرستان) 5- امیر محمدی (خراسان شمالی) و حسین شهبازی (توابع تهران)

    125 کیلوگرم: 1- عبداله قمی (مازندران الف) 2- جعفر شمس ناتری (مازندران ب) 3- امین طاهری (تهران) و یداله محبی (کرمانشاه) 5- آرش مردانی (توابع تهران) و مهدی گنبدانی (همدان)

    رده بندی تیمی: 1- مازندران (الف) 72 امتیاز 2- مازندران (ب) 58 امتیاز 3- تهران 39 امتیاز 4- توابع تهران 38 امتیاز 5- خراسان شمالی 27 امتیاز و گلستان 24 امتیاز.