KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

تیم دکتر خرمی ، قهرمان کشتی آزاد جوانان استان تهران


مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان استان تهران با معرفی نفرات و تیمهای برتر به پایان رسید . در خاتمه این رقابتها که 578 کشتی گیر از 87 باشگاه و شهرستان استان تهران طی پنج شب متوالی و در 11 دوره با انجام 872 کشتی به مصاف هم رفتند که با اتمام این پیکارها ، تیمهای دکتر خرمی ، کارگران شهید معتمدی ، تکاور ، شهریار ، اسلامشهر و شهید پناهی به ترتیب با 42 ، 40 ، 36 ، 28 ، 24و 23 امتیاز عناوین اول تا ششم تیمی را از آن خود ساختند . اسامی نفرات برتر اوزان مختلف به این شرح است

ادامه مطلب ...

باشگاه محمد بنا ، قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جوانان استان تهران

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان استان تهران باشرکت 236 مدعی از 9 شهرستان و 24 باشگاه طی 3 روز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار و با قهرمانی تیم باشگاه محمد بنا نسیم شهر به پایان رسید . در خاتمه این رقابتها تیمهای محمد بنا ، انقلاب شهریار ، شهر ری ، شهید شیرودی ، اسلامشهر و شهر قدس به ترتیب با 46 ، 44 ، 44 ، 36 ، 34 و 29 امتیاز عناوین اول تا ششم تیمی را به دست آوردند . اسامی نفرات برتر اوزان مختلف به این شرح است

ادامه مطلب ...

جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی با حضور ده تیم برتر دنیا

رقابتهای جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی با حضور ده تیم برتر دنیا در دو رشته فرنگی و آزاد در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در رقابتهای کشتی فرنگی که روزهای 1 و 2 اسفندماه برگزار می شود، تیمهای ایران، روسیه، ترکیه، بلغارستان، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، کره جنوبی، آذربایجان و مجارستان حضور دارند.

همچنین در رقابتهای کشتی آزاد تیمهای ایران، روسیه، آمریکا، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، ژاپن، بلاروس، بلغارستان و ترکیه روزهای 3 و 4 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار می شود.

این تیمها در دو گروه پنجمی به مصاف هم می روند و تیمهای نخست هر گروه دیدار فینال و تیمهای دوم تا پنجم برای کسب مقامهای سوم، پنجم، هفتم و نهم به مصاف هم می روند.

زندگینامه رونی کلمن

رونی کلمن یکی از پرافتخارترین و حجیم ترین بدنسازان, و بر اساس بسیاری از نظرسنجی‌ها و به اعتقاد خیلی‌ها بعد از آرنولد بهترین بدنساز قرن است. او با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا یکی از پرافتخارترین قهرمانان این مسابقات است. ادامه مطلب ...

چربی سوزی با ۹ ماده غذایی

اگر نمی‌خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن کم کنید می‌توانید این ۹ ماده غذایی را خریداری و یخچال‌تان را با آن پر کنید ادامه مطلب ...

چطور بفهمیم بدنمان کمبود ویتامین دارد

کمبود ویتامین و مواد معدنی همیشه به شکل مشکلات جدی جسمی‌خود را نشان نمی‌دهد. این به آن دلیل است که اکثرها از یک ماده مغذی خاص کمبود نداریم. درنتیجه به بیماری‌هایی مثل اسکوربوت (کمبود شدید ویتامین c ‏) نیز مبتلا نیستیم. مشکل ما معمولا کمبود‌های “زیربالینی” غیر قابل تشخیص در معاینات – یا ‏حاشیه ای است.این کمبودها خود را به شکل علائم بسیار جزئی مثل سردرد، دشواری خواب یا مشکلات پوستی نشان می‌دهد.این مشکلات جزئی اگر تحت درمان قرار نگیرند،جدی تر می‌شوند. به همین دلیل است که باید هر چه زودتر کمبود‌های و یتامین یا مواد معدنی خود را تحت کنترل در آورید.

ادامه مطلب ...

مولتی ویتامین‌ها در چه مواردی کاربرد دارند

 ماشینی شدن زندگی، استفاده از غذاهای حاضری و به قول معروف Fast Food‌ها رواج پیدا کرده و از طرف دیگر به دلیل شیوه‌های نادرست تغذیه، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به اندازه کافی تامین نمی‌شوند. بنابراین استفاده از این مولتی ویتامین‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای رفع کمبودهای تغذیه ای به شمار آیند.

ادامه مطلب ...

گلوتامین

گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه غیر ضروری موجود در بدن آدمی است. این اسید آمینه در سطح و حجم گسترده ای در عضلات اسکلتی و در پلاسمای خون موجود بوده و وظایف متعددی از جمله انتقال نیتروژن بین ارگان‌ها، سم زدایی بدن، کمک به دفع آمونیاک از بدن، کمک به تشکیل و تولید RNA و DNA، تقویت سیستم ایمنی بدن را بر عهده داشته و در برخی موارد نیز به عنوان منبع سوخت وارد عمل شده و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های فیزیکی آدمی را تامین می کند.

ادامه مطلب ...

ملاحضات عملی برای کاهش وزن:

1-    در رده وزنی قابل دستیابی رقابت کنید و در رده وزنی غیر منطقی قرار نگیرید.

 

2-    قبل از فصل مسابقات ، وزن را کم کنید و آن را تدریجاً کم کنید تا چربی از بین برود.

 

3-    اگر لازم است 10درصد وزن بدنتان کاهش یابد ، قبل از مسابقات تدریجاً6درصد آن را کم کنید و در آخر 4درصد آن را با کم کردن آب بدن در عرض 24 تا48 ساعت قبل از مسابقه کاهش دهید.

 

4-    در طی تمرینات و دوره‌های کاهش ، برای حفظ ذخایر گلیکوژنی ، رژیم حاوی مواد قندی مصرف کنید.

 

5-    در صورت محدودیت غذایی بای کاهش وزن ، مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی مصرف کنید.

 

6-    دوره‌های زمانی بین وزن‌کشی و رقابت را برای جایگزینی ذخایر انرژی و آب به حداکثر برسانید.

 

7-    بلافاصله بعد از تمرین از نوشیدن آب‌میوه ، نوشابه،شربت‌های شیرین و... پرهیز کنید.(آب خالص بنوشید)

 

8-    نوشابه گازدار، سس ، ماءالشعیر، غذاهای سرخ کردنی ،برنج در نهار و شام، کره و شیرینی را از غذاهای خود حذف کنید.

 

9-    غذا را با سوپ و سالاد شروع کنید.

 

10-    غذا را به آهستگی بخورید و هر لقمه غذا را در دهان 20 تا 30 بار بجوید و موقع خوردن غذا از تماشای تلویزیون خودداری کنید و حرف زدن را به حداقل برسانید و به غذا خوردن توجه کنید.

 

11-    پرخوری در یک وعده غذایی بسیار مضر بوده و چربی‌ساز می‌باشد.

 

12-    از انواع سبزیجات ، کاهو، کلم ، هویج ، و امثال آن در هر وعده غذایی استفاده کنید.

ملاحضات عملی برای افزایش وزن:

1-    به وعده‌های اصلی مخصوصاً صبحانه توجه کنید.

 

2-    بلافاصله بعد از تمرین نوشیدنی پر کربوهیدرات به همراه پروتئین مصرف کنید.برای مثال شیرعسل، شکلات‌های پروتئین‌دار، سفیده تخم مرغ آب‌پز با آب‌میوه یا غذای کامل.

 

3-    میان وعده‌ها را با کیفیت کنید:(میان وعده صبح، عصرانه (قبل از تمرین)، لقمه‌های آخر شب.

 

4-    برای لقمه‌های آخر شب یک لیوان شیر با انجیر یا ... تاکید می‌شود.

 

5-    خواب کافی و به موقع در شب بسیار تاکید می‌شود در غیر اینصورت تمرین و تغذیه تاثیری نخواهد داشت.

 

6-    در کل برای افزایش وزن فرمول اصلی شامل تمرینات ورزشی قدرتی +رژیم پرپروتئین (حداکثر تا گرم پروئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز) +مولتی ویتامین در صبحانه.

 

7-    مصرف خودسرانه مکمل را کنار بگذارید و در صورت لزوم با مدیر تغذیه تیم مشاوره کنید.

 

8-    حد مجاز افزایش وزن ، یک کیلو در هفته است.

 

9-    افزایش وزن با پرخوری مساوی است با افزایش چربی که در ورزش کشتی به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست

ادامه مطلب ...

مصرف ویتامین C در کاهش کوفتگی عضلانی ورزشکاران موثر است.

 

 نوشته شده توسط it انستیتو   

مصرف ویتامینC به عنوان یک آنتی اکسیدانت قوی ، می تواند آثار سمی مواد حاصل از پر اکسید شدن چربی غشای سلول ها را از بین برده ،  از انتشار آن جلوگیری نماید و از تخریب بافت عضلانی در یک منطقه وسیع ممانعت به عمل آورد.     

 

ب

ادامه مطلب ...

بعداز ورزش شیر بنوشید

 

پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یک دوره 12 هفته ای بررسی کردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.



ادامه مطلب ...

زندگی نامه غلامرضا تختی پهلوان ابدی ایران!!!

غلام‌رضا تختی در محله خانی‌آباد در جنوب تهران به دنیا آمد. از زندگی او جزئیات تاریخی زیادی در دست نیست. با تبدیل شدن او به یک «قهرمان ملی»، گاه داستان‌هایی درباره او نقل می‌شود که لزوماً صحت تاریخی ندارند

ادامه مطلب ...

حمله مسلحانه به بزرگان کشتی روسیه

تایمازوف، گاتسالوف، خادارتسف، مامیاشویلی و تدیف جان سالم به در بردند



بزرگان ورزش کشتی روسیه در سفری که به اوستیای جنوبی داشتند مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

ادامه مطلب ...