KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING
KOSHTIGIR

KOSHTIGIR

WRESTLING & BODYBUILDING

ال-کارنیتین چیست

ال-کارنیتین توسط اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از سلولهای چربی میشود. این ماده شیمیایی موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری میشود.
میتوکندری را میتوان موتورخانه سلولهای بدن دانست . در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این قسمت از سلولها تولید میشود.
برخی از شواهد نشان میدهد که میزان نیاز به ال-کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد کمی بالا میرود که این افزایش نیاز موجب به افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن میشود.
همچنین بنظر میرسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. به عنوان مثال یک تحقیق نشان داده است میزان کارکرد غیر نرمال و تپش غیرعادی قلب بعد از 45 هفته مصرف 4گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی های قلبی و عروقی رنج میبردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است.
همچنین تحقیق دیگر نشان داده است که مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران میتواند حتی تا 25% میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد.
همچنین تحقیقات نشان داده است افرادی که از مکمل های ال-کارنیتین استفاده مینمایند بعد از انجام فعالیت های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی میشوند. این تحقیق همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت قبل و بعد از دویدن به مسافت 20 کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد.
همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف 100 میلی گرم ال-کارنیتین به ازای هر کیلو وزن افراد و کودکان تالاسمی ماژور به مدت 3 ماه موجب کاهش نیاز بدن این افراد به تصفیه خون شود.
شواهد عملی حاکیست که میزان ال-کارنیتین در مواد غذایی لبنی و گوشتی به میزان فراوان یافت میشود.
توصیه من به شما این است که با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مناسب میزان ال-کارنیتین و همچنین لیزین و متیونین جذب شده توسط بدن و نهایتا میزان ساخت این ماده ضروری را در بدن افزایش دهید.
استفاده از این مواد غذایی را هم تنها برای ورزشکاران حرفه ای و در سطوح قهرمانی آنهم تحت نظر متخصص تغذیه ورزشکاران یا پزشک متخصص ورزش توصیه مینماییم.

نفرات برتر مسابقات کشتی روز جهانی کودک مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد روز جهانی کودک (مرحله نهایی انتخابی تیم کشتی آزاد نوجوانان) طی روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه با شرکت 148 کشتی گیر از 28 استان، طی 9 دور و با انجام 284 کشتی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

اسامی نفرات در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

رقابتهای جام تختی در سالن شهدای هفتم تیر برگزار می شود



نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی به میزبانی سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.

حسن رنگرز در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: با توجه به ابراز تمایل مسئولان سیاسی و ورزشی شهرستان بابلسر و پیرو برگزاری جلسه ای با حضور برخی دست اندرکاران این امر در فدراسیون کشتی مقرر شد مسابقات در این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از این موضوع مسئولان فدراسیون در پی بازدید از امکانات این شهر بودند اما در نهایت پیگیری ها به نتیجه ای منجر نشد.

دارنده مدالهای طلا و برنز جهان تصریح کرد: در این راستا صبح امروز جلسه ای با حضور مسئولان کمیته های ذیربط فدراسیون برگزار و در نهایت مقرر شد تا با توجه به محدودیت زمانی این رقابتها روزهای 18 تا 20 اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.

رنگرز خاطر نشان کرد: قرار است با توجه به فاصله محدود تا این رقابتها طی هفته جاری و آینده جلسات هماهنگی با دست اندرکاران ذیربط برگزار و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت:کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی در حال رایزنی با کشورهای مختلف است و در نهایت تلاش می کنیم این مسابقات را به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

رقابتهای روز جهانی کودک 11 تا 13 اردیبهشت در تهران برگزار می شود

رقابتهای روز جهانی کودک بعنوان مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به صورت داخلی، روزهای 11 تا 13 اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، وزن کشی تمامی اوزان رقابتهای کشتی فرنگی عصر روز 11 اردیبهشت ماه و مسابقات آن روز 12 اردیبهشت ماه و وزن کشی مسابقات کشتی آزاد عصر روز 12 اردیبهشت ماه و رقابتهای آن روز 13 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد

تاریخچه کشتی ایرانی


در دوران صفویه و زندیه، کشتی و ورزش باستانی و پهلوانی رونق بی*سابقه*ای در ایران یافت به طوری که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشته است. در دواران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدین* شاه برای اولین بار شخصی به نام صاحب الدوله مأمور توسعه کار ورزش کشتی شد و به زودی کشتی چنان رواج پیدا نمود که در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میادین شهر به کشتی گرفتن می*پرداختند. مسابقات کشتی پهوانی برای انتخاب پهلوان پایتخت نیز از همین ایام آغاز شد و بعدها به صورت یک سنت جاری همه ساله درآمد. برای انتخاب پهلوان پایتخت رسم براین بودکه پهلوانان را در روز مشخصی مصادف با یک روز از عید یا یک روز تعطیل در میدانی جمع می*کردند و کشتی گرفتن و اجرای مراسم را برپا می*نمودند و سرآمد پهلوانان را به عنوان «پهلوان پایتخت» معرفی می*نمودند. آقا محمد صادق بلورفروش، ابراهیم یزدی معروف به یزدی بزرگ،*پهلوان اکبر خراسانی، حسین یوزباشی، سیدحسن رزاز، سیداسماعیل کالسکه ساز و ... از کشتی*گیران و پهلوانان معروف آن زمان بودند. 


از زمان رضا شاه زورخانه با فرهنگ جدید رونق بیشتری گرفت و در کنار زورخانه*ها، باشگاهها و ورزشگاهها هم شکل گرفتند. با تأسیس اداره تربیت بدنی و اجباری شدن ورزش در مدارس و پادگان*های نظامی، جوانان کشتی*گیر از زورخانه*ها روی به میدان*های ورزش نهادند و با اصول جدید و تحت تعلیم پهلوانان و مربیان قدیم و جدید به تمرین پرداختند. 

مسابقات کشتی تا سال 1318 به صورت پهلوانی با رسم و رسوم خاص ایرانی ادامه داشت، اما از این سال به بعد با مطرح شدن مقررات بین*الملل، تغییر و تحولاتی در شیوه* کشتی گرفتن وطرز لبای پوشیدن کشتی*گیران پدیدار گشت. f

انواع کشتی ایرانی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...